از مسافرت های غیر قانونی به آسترالیا خود داری نماید

وزارت امور خارجه کشور با اشاره به تصمیم دولت آستزالیا مبنی بر عدم پذیرش مهاجرین در این کشور، از مردم افغانستان خواسته است که از مسافرت های غیرقانونی به آسترالیا خود داری نمایند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هفته گذشته (۲۸ سرطان) میان دولت آسترالیا و پاپوانیوگینا راجع به مهاجرت های غیر قانونی و  جلوگیری از قاچاق انسان یک موافقت نامه را به امضاء رساندند.

بر اساس این موافقتنامه، از این به بعد دولت آسترالیا تمامی مهاجرین که بطور غیر قانونی با همکاری قاچاقبران انسان از طریق کشتی به این کشور میرسند، آنها را به کشور پاپوا نیوگینا خواهند فرستاد.

 همچنین دولت پاپوا نیوگینا به همکاری دفتر مهاجرین سازمان ملل متحد، دوسیه های این مهاجرین را بررسی کرده و فیصله خود را صادر می کند.

با این حال هرگاه فیصله کارمندان دفتر مهاجرین سازمان ملل متحد راجع به مهاجرین مثبت باشد، این مهاجرین در کشور پاپوا نیوگینا مستقر خواهد شد در غیر آن صورت مهاجرین بطور مستقیم به کشور های شان و یا هم به جای که از آنجا به آسترالیا سفر کرده اند، فرستاده خواهند شد.

این تصمیم جدید کشور آسترالیا نشاندهده آنست که از این به بعد هیچ یک از مهاجرین غیر قانونی را که بشمول کشتی از راه های غیر قانونی به آسترالیا می آیند، نمی پذیرد.

 در همین حال وزارت امور خارجه کشور با در نظرداشت برنامه جدید کشور آسترالیا از تمامی  باشندگان کشور خواسته است که از مسافرت های غیر قانونی به آسترالیا خودداری نمایند.

در اعلامیه وزارت امورخارجه گفته شده که هموطنان ما باید اعضای فامیل و به خصوص جوانان، زنان و کودکان شانرا نگذارند تا فریب قاچاقبران انسان را خورده و  با مشکلات مهاجرت های غیر قانونی که بشمول مرگ خطرات جدی و عواقب ناگواری را در پی دارد، روبرو شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *