از عبدالرزاق وحیدی تا حاجی رسا

رئیس پیشین امنیت ملی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نسبت به رهایی حاجی رسا از زندان واکنش نشان داده و این کار را تقویت کمپاین های انتخاباتی می داند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز گذشته حاجی رسا که به اختلاس ۶۰۰ میلیون افغانی از نان سرباز پولیس متهم بوده و زندان شده بود، تحت ضمانت رها شد.

رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی در واکنش به این اقدام دولت اظهار داشت «آقای عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات به‌ جرم سوءاستفاده از صلاحیت‌ وظیفوی با وجود دریافت برائت از سه محکمه به زندان میرود؛ اما «حاجى رسا» رها می شود.»

به گفته وی، حاجی رسا که براى چندین سال، سالانه مبلغ ۶۰۰‌ میلیون ‌افغانی را از نان‌ و آب پولیس قهرمان که همه روزه جانهاى شیرین شان ‌را در راه دفاع از وطن از دست می‌ دهند، به‌ جرم دزدی و اختلاس مستند گرفتار می ‌شود، به علت فشارهاى حمایه ‌گران اش در «تیم دولت‌ ساز» و با پرداخت پول به کمپاین ‌هاى همین تیم، از بند با بدرقه و عزت رها می ‌شود.

وی خطاب به مردم گفت باید بدانند که پول کمپاین ‌هاى پیش از وقت تیم به ‌اصطلاح «دولت‌ساز!؟» از کجا بدست می ‌آید و همین ‌طور؛ از نهادهاى‌ ملى در راستاى اغراض سیاسى چگونه استفادهٔ سوء صورت می گیرد؟

گفتنی است که عبدالرزاق وحیدی چندی پیش در حالی که سه محکمه به وی برائت داده بود، از دانشگاه کابل بازداشت شده و تا حال هیچ خبری از وی در دست نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *