از سرنوشت ۲۰ کارگر معدن بغلان، خبری نیست

4AE93704-0A23-466A-8F1C-9321B71485EA_cx42_cy25_cw58_w987_r1_s_r1معاون شورای ولایتی بغلان می گوید که افراد حزب اسلامی ۲۰ کارگر معدن کرکر این ولایت را با خود برده و از سرنوشت آنها هیچ خبری نیست.

فیروزالدین ایماق، معاون شورای ولایتی بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که افراد مسلح وابسته به حزب اسلامی شام دیروز ۲۰ تن از کارگران معدن ذغال سنگ کرکر را با خود برده اند.

به گفته وی، تا حال از محل انتقال این افراد و هدف رباینده گان هیچ معلوماتی در اختیار نیست و تلاش برای رهایی آنها نیز آغاز شده است.

ایماق اظهار داشت که رباینده گان وابسته به فرمانده میرویس از قوماندانان حزب اسلامی هستند که در مناطقی از شهر پلخمری و اطراف آن فعالیت دارند.

معاون شورای ولایتی بغلان اظهار داشت که در بین افراد ربوده شده، رئیس معدن کرکر نیز شامل است.

بر اساس اظهارات منبع، برای رهایی کارگران ربوده شده از نیروهای امنیتی و ریش سفیدان استفاده می شود تا هم راه گفتگو و هم راه عملیات در پیش گرفته شود.

هرچند معادن کشور به صورت غیر استندرد و غیرقانونی استخراج می شود؛ اما ربودن کارگران بی پیشینه نبوده و پیش از این نیز از معادن ولایت های هرات و سمنگان کارگران ربوده شدند.

غیرقانونی بودن استخراج معادن باعث شده تا مشکلات کارگران در این بخش زیاد باشد و آنها بارها خواهان مصوونیت شغلی شان شده اند که تا حال از سوی حکومت نادیده گرفته شده است.

Author

About Author