از روی پرده آمدن ام گلثوم  در عربستان تا سفر پادشاه عربستان به روسیه

این هفته رسانه‌های جهان توسط کارهای حکومت عربستان شوکه شدند؛ از جواز راننده‌گی به بانوان تا روی پرده آمدن آواز خوان مشهور مصری ام گلثوم بعد از ۳۰ سال، خبر اینکه زنان هم می‌توانند فتوا صادر کنند هم برای رسانه‌ها جالب بود.

اما در جهان سیاست، یکی از جالب‌ترین خبرها این بود که پادشاه عربستان وارد مسکو شد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از آسوشیتدپرس، ملک سلمان نخستین پادشاه عربستان است که در طول تاریخ روابط ریاض و مسکو به روسیه سفر می کند.

گفته میشود که در این سفر محور گفتگوها اوضاع سیاسی خاورمیانه خواهد بود و روی مسایل نفت هم بحث صورت می‌گیرد. بحث سوریه هم یکی از بخش‌های صحبت‌ ملک سلمان با ولادیمیر پوتین است.

همچنان قرار است عربستان در این کشور در بخش‌های انرژی سرمایه گذاری کند، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، گفته است عربستان سعودی یک میلیارد دلار در بخش انرژی روسیه سرمایه گذاری خواهد کرد.

سفرهای رییس جمهورهای کشورهای خاورمیانه و آسیایی و همچنان سفرهای وزرای خارجه این کشورها در خاورمیانه بعد از اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا و همه پرسی کردستان از یک تغییرات کلی در سیاست‌های  سران کشورهای خاورمیانه خبر میدهد اما این سیاست چه خواهد بود، زمان پاسخ خواهد داد.

اما عربستان با تغییر سیاست‌های داخلی و خارجی و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای‌اش تنها کشوری است که همه را شوکه کرده است . کشوری که در گذشته همه چیز را در این کشور حرام می‌پنداشت حال حلال می‌داند و این کار شان موج عظیم از کابران انترنتی را علیه این کشور بسیج کرده است و بعضی از کاربران این پرسش را مطرح کرده اند که چه باعث شده است که همۀ کارهای که برای زنان در عربستان حرام بود یک شبه حلال شده است..

البته نقش کشورهای غربی، سازمان‌های حقوق بشری، نهادهای مدافع حقوق زنان را هم نمی‌شود نادیده گرفت اما باز هم جهان اسلام دچار شگفتی است که چه‌گونه یک کشور با این همه قیدگیری یک‌باره به قرن ۲۱ پرتاب می‌شود ، بعضی از کاربران درتویتر هم نوشته اند که این کار را به فال نیک می‌گیرند و امیدوار استند که حقوق بشر بیشتر در این کشور مراعات شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *