از بین بردن تروریسم، نیازمند نابودی لانه های امن آنان

هیئت کانگرس امریکا در دیدار با رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی بر نابودی لانه های امن تروریزم برای از بین بردن این پدیده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه ریاست اجرائیه، هیئت سناتوران امریکا به رهبری جان مکین، صبح امروز (۱۴سرطان) با داکتر عبدالله عبدالله دیدار کرد.

جان مکین در این دیدار ضمن یاد از تلاش ها و فعالیت های مشترک رهبران حکومت وحدت ملی گفت که این پیشرفت ها باعث شده است که خوشبینی ها به آیندۀ بهتر افغانستان افزایش یابد.

وی علاوه نمود که برای مبارزه جدی با تروریزم، فرصت خوبی ایجاد گردیده و نیاز است که از این فرصت به صورت مشترک استفادۀ بهینه صورت گیرد.

13528854_1777442109133938_7769602679834119377_n

این سناتور جمهوری خواه، افزود که دولت و نیروهای نظامی امریکا، تا زمانی به همکاری شان با افغانستان ادامه می دهند که تروریستان به صورت کامل نابود و جنگ در این کشور به پایان برسد.

با این حال، مکین علاوه کرد که تروریزم تا زمانی از میان نخواهد رفت که خاستگاه و لانه های امن آنان نابود نگردد. بنابرین نیاز است که نخست برای از بین بردن لانه های امن آنان اقدامات اساسی صورت گیرد.

در عین حال، داکتر عبدالله رئیس اجرائیه گفت که افغانستان، در جریان سال های گذشته پیشرفت های زیادی نموده؛ اما هنوز هم با چالش هایی دست به گریبان است و اساسی ترین مشکل، حملات تروریستی است که در بیرون از مرزهای افغانستان تنظیم و تمویل می ‌گردد.

رئیس اجرائیه اظهار داشت که نیروهای نظامی افغانستان و امریکایی مستقر در کشور قربانی تروریزمی هستند که ریشه هایش در بیرون از افغانستان است و این مشکل زمانی حل خواهد شد که ریشه هایش خشک و نابود گردد.

به عقیده وی، تروریسم به یک تهدید بزرگ منطقه ای تبدیل شده و ضرورت است که برای مبارزه موثر و همه جانبه بر ضد آن، به سیاست های دوگانه و تفکیک تروریست خوب و بد پایان داده شود.

رئیس اجرائیه افزود که همکاری نکردن با گروه های تروریستی گام اول و اقدامات عملی بر ضد آنان، گام دوم است و در این راستا، موثرترین همکاری با افغانستان در مبارزه با هراس افگنی، هماهنگی و همکاری صادقانه است.

داکتر عبدالله اضافه نمود که افغانستان، علاقمند روابط حسنه با همسایگان خویش است و در گذشته نیز صداقت خویش را در ای راستا ثابت نموده است.

گفتنی است که لینزی گراهام، جودونلی و بین ساسی دیگر اعضای کانگرس امریکا هستند که در هیئت اعزامی به افغانستان حضور دارند.

این هیئت دو روز گذشته از اسلام آباد دیدن کرده و با مقام های پاکستانی نیز دیدار کرده بودند.

Author

About Author