از انجام حملات خونین انتحاری و تهاجمی در کابل جلوگیری شد

امنیت ملیماموران ریاست عمومی امنیت افغانستان یک گروه پنج نفری از تروریستان مربوط به شبکه حقانی را که قصد انجام حملات انتحاری و تهاجمی در شهر کابل داشتند، در ولایت لوگر بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک گروه ۵ نفری از شبکه تروریستی حقانی که قصد انجام حملات انتحاری و تهاجمی را در شهر کابل داشتند قبل از رسیدن به هدف بازداشت شده اند.

این افراد پس از یک درگیری با ماموران ریاست عمومی امنیت ملی در منطقه نیازی مرکز ولایت لوگر بازداشت شدند و ۴ تن از افراد این گروه  کشته شدند.

 محمد اسحق فرزند عبدالباقی سازمانده و انتقال دهنده افراد انتحاری، شبیر به اسم مستعار «گلزار» فرد انتحاری، حامد فرزند ظبتو خان فرد انتحاری، سیداغا و حمیدالله نگهدارنده افراد انتحاری از جمله بازداشت شده ها هستند.

همچنین از مخفی گاه این تروریستان ۹ بشکه مملو از مواد انفجاری که قرار بود در یک عراده موتر جابجا و توسط آن حمله انتحاری را انجام دهند، ۳ میل کلاشنیکوف، یک میل کرینوف، یک میل راکت RPG7.،  یک میل پیکا، یک میل تفنگ پاکستانی،  دو قبضه بمب دستی، دو پایه مخابره و دو عدد جلیقه انتحاری بدست آمده است.

افراد بازداشت شده اعتراف نموده اند که برای مدت یک ماه در مدرسه فاروقیه واقع تل میرانشاه تعلیمات نظامی و انتحاری را فراگرفته و بعداً غرض انجام حملات انتحاری به ولایت لوگر فرستاده شده تا از آن طریق وارد شهر کابل شده و حملات انتحاری را در نقاط مزدحم شهر کابل انجام دهند.

Author

About Author