از انتقال ۲هزار فیر مرمی به طالبان مسلح و از یک انفجار در سرپل جلوگیری شد

مقام های محلی ولایت سرپل می گویند، از انتقال دوهزار فیر مرمی کلاشینکوف به طالبان مسلح و از انفجار یک ماین در این ولایت جلوگیری شده است.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل به خبرگزاری خاورمیانه گفت، نیروهای امنیتی از انتقال دوهزار مرمی کلاشینکوف که از جانب فروشنده های اسلحه به طالبان مسلح انتقال داده می شد در این ولایت جلوگیری کرده اند.

به گفته آقای امانی این مقدار مرمی کلاشینکوف به هدف تقویه جبهات جنگی طالبان مسلح در بخش های نا آرام این ولایت در مقابل نظامیان افغان استفاده می شده است.

همچنان سخنگوی والی سرپل علاوه کرد، امروز یکشنیه (۲۸ قوس ) نظامیان افغان از انفجار یک ماین جاسازی شده طالبان مسلح در داخل یک ریکشا که به داخل شهر سرپل وارد شده بود جلوگیری کرده اند.

وی گفت، طالبان مسلح می خواستند با استفاده ازین ماین مقام های دولتی این ولایت را هدف قرار دهند که در پیوند به این و انتقال مهمات به طالبان مسلح دو تن از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

طالبان مسلح در یک ماه اخیر چندین عملیات نظامی را در مربوطات مرکز این ولایت انجام دادند و والی این ولایت نیز از شکننده بودن اوضاع امنیتی سرپل اظهار نگرانی کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *