ارگ: دوستم فردا به کشور باز می گردد

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری پس از یک  سال چند ماه تبعید غیر رسمی فردا یک شنبه(۳۱سرطان) وارد کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منابع از ارک ریاست جمهوری و حزب جنبش ملی می گویند که جنرال دوستم فردا در حالی به کشور باز خواهد گشت که  مقامات حکومتی و طرف دارانش از او به گرمی استقبال خواهد کرد.

ارگ ریاست جمهوری پس از اعتراضات گسترده ای طرف داران حزب جنبش در ۹ ولایت شمالی کشور رای زنی برای باز گشت جنرال را آغاز کرد طوری که سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری یک هفته قبل به ترکیه سفر کرد و با دوستم دیدار کرد.

جنرال دوستم به دنبال قضیه احمد ایشچی یکی از مخالفان سیاسی اش به ترکیه سفر کرد و نزدیک به یک و نیم سال است که در تبعید غیر رسمی در ترکیه به سر می برد و در این مدت چندین بار تلاش کرد که به کشور باز گردد اما حکومت مانع بازگشت او به کشور شد.

خبر بازگشت جنرال دوستم در حالی نشر می شود که طرف داران حزب جنبش ملی پس از دستگیری نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و فرمانده نیروی خیزش مردمی آن ولسوالی به روز دوشنبه(۱۱ سرطان) همراه چندن تن از محافظان اش از سوی حکومت بازداشت شدند.

باشندگان ولایت فاریاب به دنبال این قضیه دست به اعتراض زدند و خواستار رهایی  قیصاری و باز گشت جنرال دوستم شدند که دامنه این اعتراضات پس از نا دیده گرفتن این اعتراضات از سوی حکومت گسترده شد نزدیک به ۲۰ روز است که در اکثریت ولایت های شمالی تظاهرات جریان دارد.

در همین حال گفته می شود که نظام الدین قیصاری به شرط این که در کابل بماند و نباید به ولایت فاریاب برود آزاد می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *