ارگ تقرری ها را متوقف کرد؛ سپیدار آماده گفتگو است

بعد از درخواست رهبران سیاسی کشور از ارگ و سپیدار برای نتیجه رسیدن گفتگوها، هر دو طرف با درخواست ها موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از سیاسیون کشور از ارگ خواستار توقف مقرری های حکومتی شده و از سپیدار نیز خواهان تمدید مهلت برای گفتگوها شده بود.

در همین راستا، وحید عمر، مشاور ارشد رئیس جمهور می گوید که بنا درخواست رهبران سیاسی، مقرری های اعضای کابینه از سوی رئیس جمهور متوقف شده است.

وی در حساب توئیتر خود نگاشته است «بنابر درخواست رهبران و بزرگان سیاسی کشور، رئیس جمهور افغانستان هدایت داد تا مقرری های اعضای کابینه برای ۵ روز متوقف شود تا فرصت بیشتر برای گفتگوهای سیاسی مساعد شود».

بیشتر بخوانید …

در عین حال، قصر سپیدار نیز گفته است که با در نظرداشت منافع ملی افغانستان، اوضاع پیچیده داخلی و بین ‌المللی و با تعهد به پاسداری از مردم‌ سالاری و رای پاک مردم، آمادگی خویش را برای بیرون رفت از بحران سیاسی ناشی از تقلب ‌های انتخاباتی از طریق مذاکره و گفتگو اعلان کرده بودیم.

سپیدار به نقل از دکتور عبدالله عبدالله، رئیس جمهور دولت همه شمول آورده است که با برخورداری از حمایت همه جانبه‌ مردم و در اختیارداشتن گزینه ‌های قانونی برای تعامل و برخورد با وضعیت کنونی مسوولانه تلاش شده تا بحران کنونی از طریق مذاکره حل شود.

قصر سپیدار معتقد است که حل این بحران به تصمیم و اراده دو طرف بستگی دارد و اقدامات یک‌ جانبه و شتاب ‌زده وضعیت را پیچیده‌ تر می‌ سازد.

منبع با استقبال از درخواست رهبران و بزرگان کشور تاکید کرده است که با تمدید مهلت مدت مذاکره، برای حل بحران سیاسی کنونی آماده همکاری است.

هشدار دوباره امریکا

در عین حال، وزارت خارجه امریکا بار دیگر نسبت به اوضاع موجود در افغانستان واکنش نشان داده و در هشداری از احتمال تغییر مناسبات کنونی کشورهای کمک‌ کننده به افغانستان خبر داده است.

آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی گفته است که در صورت شکست تلاش ‌ها برای تشکیل «حکومت همه‌ شمول»، روابط کشورهای کمک کننده با افغانستان تغییر خواهد کرد.

وی در حساب توئیتر خود نگاشته است که تداوم وضعیت فعلی افغانستان برای کشورهای کمک ‌کننده قابل قبول نیست.

بانو ویلز گفته است که ادامه کمک‌ های بین ‌المللی به افغانستان نیازمند ایجاد و تشکیل یک حکومت همه‌ شمول است.

این هشدار در حالی بیان می شود که چندی پیش وزارت خارجه امریکا از کاهش یک میلیارد دالر از کمک های کشورش به افغانستان خبر داده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *