ارگ؛ نشست مسکوی به تعویق افتاد

ارگ ریاست جمهوری خبر داده است که نشست مسکو پیرامون بررسی وضعیت امنیتی و برقراری صلح در افغانستان به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که رییس جمهوری روز گذشته(۵سنبله) با سرگی لاوروف تلفونی صحبت کردن و تصمیم گرفته شد که نشست مسکو به تاخیر برگزار شود.

مرتضوی میگوید« در این مکالمه تیلفونی تصمیم گرفته شد که به منظور آمادگی ها و موثریت بیشتر، نشست مسکو به تعویق بیافتد، تا هر دو کشور مشترکا برای این نشست آمادگی بگیرند و دولت افغانستان و روسیه با هم این نشست را مدیریت و میزبانی کنند.»

از سوی هم معاون سخگوی ریاست جمهوری بیان داشته که سرگی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرده که برای بر قراری صلح در افغانستان در هماهنگی با دولت افغانستان حاضر به هرگونه تلاش و همکاری است.

این در حالی است که قرار بود تا ۲۰ روز دیگر نشست مسکو پیرامون بررسی وضعیت امنیتی و برقرار صلح در افغانستان با اشتراک ۱۲ کشور به شمول افغانستان و ایالات متحده آمریکا به میزبانی روسیه برگزار شود. روسیه از گروه تروریستی طالبان نیز برای اشتراک در این نشست دعوت کرده بودند که آن گروه تروریستی پاسخ مثبت داده بودند؛ حکومت افغانستان در اوایل از اشتراک در این نشست سر باز زده بود اما وزارت امور خارجه روسیه روز یک شنبه هفته جاری اعلام کرد که مقامات افغانستان به شرط مذاکره مستقیم با گروه تروریستی طالبان در حاشیه این نشست، در این نشست اشتراک می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *