اروپا، تیم امنیتی برای تامین انتخابات افغانستان می فرستد

براساس گزارشها یان کوبیش که برای افتتاح دفتر جدید سازمان ملل در مزارشریف به سر می برد گفته است که اتحادیه اروپا مصمم است که برای تامین انتخابات افغانستان یک تیم بزرگ امنیتی را به این کشور بفرستد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه ، یان کویش نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان هر چند جزئیات بیشتر در این مورد ارایه نکرده اما تاکید کرده است که این تیم برای آموزش و همکاری با نیروهای امنیتی افغان به این کشور اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه جامعه ی جهانی از پروسه انتخابات پیشرو افغانستان که به گونه شفاف و عادلانه برگزار شود پشتیبانی می کند، افزود: جامعه جهانی از روند انتخابات نظارت خواهند کرد.

نظارت جامعه جهانی از پروسه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی یک نیاز پنداشته می شود که والی بلخ نیز بر آن تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست تا بر پروسه انتخابات آینده افغانستان نظارت کند.

گفتنی است که بیش از ۱۵۰ روز دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور باقی مانده است که نگرانی از عدم تامین امنیت در برخی از ولایت های افغانستان وجود دارد.

از سوی دیگر عطا محمد نور والی بلخ پیمان راهبردی امنیتی میان کابل – واشکتن را به نفع افغانستان دانسته و بر امضای این پیمان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حضور جامعه ی جهانی پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان یک نیاز است، می گوید: جامعه  جهانی اجازه ندهند که افغانستان به دهه هفتاد میلادی برگردد.

والی بلخ بیان داشت: اگر جامعه ی جهانی افغانستان را تنها بگذارد افغانستان دوباره به پایگاه دهشت افگنان مبدل خواهند شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *