اروپا و سازمان ملل خواستار دسترسی به مناطق جنگ زده یمن شدند

نماینده اتحادیه اروپا خواستار دسترسی امکان کمک رسانی گسترده به مناطق جنگ زده یمن شده و تصریح کردند تا به وضع نابسامان انسانی در این کشور باید به شکل جدی رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نوشته مجله آلمانی اشپیگل، “کریستوس استایلیاندس” نماینده اتحادیه اروپا در زمینه کمک‌های بشردوستانه گفت: در شرایط کنونی که جنگ منجر به گرسنگی و بیماری های گونان در بین یمنی ها گردیده است، کمک‌رسانی برای این مردم ضروری است و امکان امدادرسانی باید به بخش‌های بحرانی یمن فراهم شود.

استایلیاندس افزود: فشارهای بین المللی عربستان را مجبور کرد تا بندر عدن و برخی مبادی دیگر یمن باز کند اما این بسنده نیست برداشتن گام های بعدی باید جدی و فوری باشد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در واکنشی انتقام جویانه به حمله موشکی روز شنبه ۴ نوامبر نیروهای یمنی به فرودگاه “ملک خالد” تمامی مرزهای هوایی، زمینی و دریایی این کشور را بست.

رژیم آل سعود با حمایت آمریکا و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ به یمن حمله نظامی کرد که این حمله تا کنون به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر، آواره شدن صدها هزار یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور منجر شده است.

عربستان سعودی با حمایت آمریکا و چند کشور دیگر حدود دو سال است که به یمن حمله نظامی کرده اند، در پی این حمله تا کنون ۱۳ هزار یمنی کشته، ده ها هزار نفر زخمی و صدها هزار یمنی آواره شده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *