اردوغان خطاب به ترامپ: دست از حمایت گروه‌های تروریستی در منطقه بردارید

رئیس جمهوری ترکیه در گفتگوی تلفنی با ترامپ خطاب به وی گفت: دست از حمایت گروه‌های تروریستی در منطقه و تسلیح آنان بردارید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در بیانیه منتشر شده از سوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام شد که دستور کار اصلی این گفتگو عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه در منطقه عفرین و مسائل مرتبط با سوریه بوده است.

روسای جمهوری ترکیه و آمریکا در این تماس تلفنی بر ادامه همکاری‌های نزدیک بین دو کشور در مورد مسائل دوجانبه و بحران سوریه تاکید کردند.

اردوغان در این گفتگوی تلفنی در خصوص تحولات سوریه و عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه در عفرین تبادل نظر کرده و بر هدف ترکیه مبنی بر تامین امنیت ملی خود با پاکسازی گروه های تروریستی در منطقه عفرین تاکید کرد.

اردوغان همچنین در این گفنگوی تلفنی بر لزوم پایان یافتن حمایت تسلیحاتی آمریکا از گروه های تروریستی حزب اتحاد دموکراتیک خلق سوریه(پ.ی.د) و واحدهای مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در چارچوب مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی در این گفتگو عملیات ترکیه در عفرین را مطابق با حقوق بین الملل و حق دفاع مشروع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل و در راستای مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

بنا به اعلام ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در مذاکره تلفنی با ترامپ بر حذف عناصر تروریستی حاضر در عفرین و اهمیت همکاری های دو جانبه ترکیه و آمریکا در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: برای حل مساله سوریه باید مسائل دو جانبه و همکاری ترکیه و آمریکا بر اساس عزم و اراده دو طرف مد نظر باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *