اردوغان از مردم ترکیه خواست تا زمان پایان یافتن قائله همچنان در میادین و اماکن عمومی باقی بمانند

farhangnews_167466-486997-1451274377رئیس‌جمهور ترکیه با حضور در جمع هواداران خود در استانبول، درباره کودتا در این کشور گفت که او منتخب مردم است و همچنین تاکید کرد کشورش را ترک نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیمه شب گذشته خبر رسید که تعدادی از افسران ارتش ترکیه به کودتا علیه دولت این کشور دست زدند؛ کودتایی که هدف آن ساقط کردن دولت وابسته به رجب طیب اردوغان بوده است.

صبح امروز شنبه رئیس‌جمهور ترکیه با حضور در میان تعداد زیاید از هواداران خود در استانبول، اقدام تعداد کوچکی از افسران ارتش را محکوم کرد.

رجب طیب اردوغان تاکید کرد که او ترکیه را ترک نخواهد کرد و در همین کشور باقی می‌ماند.

رئیس‌جمهور ترکیه البته از هوادران خود و دولتش خواست تا زمان پایان یافتن قائله همچنان در میادین و اماکن عمومی باقی بمانند.

او البته با اشاره به حضور کودتاچیان در فرودگاه آتاتورک استانبول تاکید کرده که «مشکل کوچکی» در این فرودگاه وجود دارد و به زودی پروازها در این فرودگاه را از سرگرفته می‌شود.

از سوی هم بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که نیروهایش کنترل اوضاع را در این کشور به دست گرفته‌اند.

همچنین نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که فرمانده اول ارتش به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک این کشور انتخاب شده است.

منابع خبری و سیاسی در ترکیه، جمعه شب از کودتا در این کشور و اشغال تمامی ساختمان‌های مهم دولتی و تغییر قانون اساسی ترکیه خبر دادند که پس از چند ساعت درگیری میان ارتش و هواداران دولت ترکیه، ‌مقامات رسمی در آنکارا شکست کودتا را اعلام کردند.

Author

About Author