ارتش سعودی فاجعه انسانی دیگری را در یمن خلق کرد

حمله هوایی به یمن

get_imgارتش سعودی با از سرگیری حملات هوایی به مناطق مسکونی شهر صنعاء، پایتخت یمن دهها تن را به خاک و خون کشید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العالم، ارتش متجاوز سعودی با حمله به صنعاء، علاوه بر کشتار مردم بی دفاع، ویرانی های بسیاری را در بخش های مسکونی و خدماتی یمن بر جا گذاشت.

از سوی هم حملات گسترده متجاوزان سعودی به صنعاء باعث توقف بسیاری از پروازها در میدان هوایی این شهر شده است که امر فاجعه انسانی دیگری به بار خواهد آورد چرا که بیشتر پروازها جهت انتقال مریضان یمنی به خارج از این کشور برای مداوا صورت میگیرد.

مدافعان حقوق بشر از سازمان ملل خواسته اند درمقابل اقدام عربستان در منع پرواز هواپیماها به یمن و محاصره نظامی این کشور که مغایر با قوانین و معاهدات بین المللی است، تدابیر جدی اتخاذ کند.

با این حال سازمان های بین المللی و مدافع حقوق بشر با اشاره به محاصره یمن ازسوی نیروهای متجاوز سعودی، درباره تشدید بحران اوضاع صحی و اقتصادی یمن هشدار داده اند.

ناظران سیاسی سکوت سازمان ملل در مقابل محاصره نظامی یمن ازسوی عربستان سعودی را سبب بدتر شدن اوضاع انسانی یمن می دانند.

بشیر العماد رییس اداره حقوقی حزب کنگره ملی یمن در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم با اشاره به ازسرگیری حملات هوایی متجاوزان سعودی به مناطق مسکونی یمن، کنفرانس صلح یمن در کویت را نشستی برای دیکته کردن خواسته های عربستان به ملت یمن و افشای وجهه قبیح متجاوزان توصیف کرد.

این در حالی است که کارشناسان یمنی محاصره این کشور را از سوی متجاوزان سعودی مغایر با همه قوانین و معاهدات بین المللی و منشور سازمان ملل دانسته و بر ضرورت مجازات رژیم آل سعود تاکید می کنند.

Author

About Author