ارتش آمریکا به سلاح های لیزری مجهز میشود

US-Army-M9یکی از معاونان ارتش آمریکا اعلام کرد، که کشورش قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ میلادی سلاح های لیزری را در اختیار ارتش خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه تلگراف نوشت، ماری جی میلر، یکی از معاونان ارشد وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در امور تحقیقات و فن‌آوری در یکی از کمیته‌های فرعی سنا گفت: آزمایش‌های گسترده‌ای انجام شده تا مطمئن شویم که لیزرها می‌توانند با تهدیدهایی از راکت و خمپاره گرفته تا پهپاد و موشک‌های “کروز” مبارزه کنند.

وی به کمیته فرعی “تهدیدها و توانایی‌های در حال ظهور”؛ کمیته خدمات مسلحانه سنا گفت: ما در تلاشیم تا پیش از آنکه این لیزرها را به سربازان ارائه دهیم، کاملا متوجه شویم که این سلاح‌ها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند و سربازان نیز با قابلیت‌های این لیزرها آشنا شوند.

ماری جی میلر افزود: ارتش به ساخت سلاح‌های لیزری از نوع تهاجمی و دفاعی بسیار نزدیک شده است.

کاری که باید فعلا انجام دهیم این است که اعتماد عامل را نسبت به اینکه این لیزرها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند، جلب کنیم. آن‌ها کاملا حق دارند نسبت به این تسلیحات تردید داشته باشند و به همین خاطر است که خدمات مسلحانه این لیزرها را وارد محیط‌های عملیاتی کرده و اجازه داده کاملا از آن‌ها استفاده کنند و ببیند این تسلیحات چه قابلیت‌هایی دارند.

“ریتون”، یکی از شرکت‌های پیشرو در ساخت این فن‌آوری بر روی ساخت لیزری برای تفنگداران نیروی دریایی آمریکا کار می‌کند لیزری بسیار کوچک که توسط یک موتر تاکتیکی زمینی حمل می‌شود.

Author

About Author