ادعای تازه؛ سه دارو برای درمان کرونا در روسیه ساخته شد

بر اساس ادعای تازه، متخصصان روسی می​گویند که سه داروی جدید برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا (کوید۱۹) را ساخته​اند.

به گزارش بخش سلامت خبرگزاری خاورمیانه، ولادیمیر چخونین، رئیس بخش علوم زیست پزشکی آکادمی علوم روسیه گفته است که این سه داروی تازه، برای درمان ویروس کرونا استفاده می​شود.

وی می​گوید که در حال حاضر فورم استنشاق داروی ضد ویروسی «تریازویرن (Triazavirin)» برای درمان بیماری​های تنفسی آماده استفاده است و به زودی برای آزمایش در دسترس داکتران قرار داده خواهد شد.

چخونین همچنین افزود که پژوهشگران انستیتوت «سنتز ارگانیک» و دانشگاه کیمیای عضوی مسکو (زلینسکی) یک طرح سنتز برای داروی ضد ویروسی جاپان «فاویپیراویر(Favipiravir) ایجاد کرده​اند که در حال آزمایش است.

رئیس بخش علوم زیست پزشکی آکادمی علوم روسیه با اشاره به داروی « Fortepren»  اظهار داشت که این داور در مرکز ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی به نام گامالیه و انستیتوت کیمیای عضوی روسیه ساخته شده است.

در گزارش اسپوتینک و بر اساس معلومات «چخونین» آمده است که ماده اولیه برای ساخت داروی جدید را «fosprenil»  تشکیل می‌دهد که برای درمان کرونا ویروس حیوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر در مرحله ثبت قرار داشته و به زودی پس از دریافت مجوز مورد آزمایش قرار داده خواهد شد.

ویروس کرونا در اخیر سال گذشته میلادی از شهر ووهان چین شیوع یافته و در ۲۰۰ کشور گسترش یافته و تلاش برای ساخت داروی مبارزه با آن نیز به شدت جریان دارد.

این ویروس تاکنون در حدود ۳۴ هزار نفر قربانی در سراسر جهان گرفته و بیش از ۷۷۲ هزار نفر نیز به آن مبتلا شده​اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *