ادامه همکاری با کرزی، برای امریکایی ها دشوار شده است

نیرو های امریکایی نباید افغانستان را ترک کنند، عنوان مقاله ی از مایکل اوهانلون است که در روزنامهء واشنگتن پست به نشر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مایکل اوهانلون فردی است که چند بار بمنظور کمک به نیروهای آیساف به افغانستان سفر کرده و هم چنان بر انتخابات قبلی افغانستان نظارت نموده است.
در این مقاله آمده است که بر اساس گزارش ها رییس جمهور اوباما روند خروج نیرو های امریکایی از افغانستان را سرعت بخشیده است.
به نوشتهء مقاله نویس، بارک اوباما در مورد خروج تمام نیروهایش از افغانستان نیز هشدار داده است، که این مسئله قابل درک است اما عاقلانه نیست.
 به نوشتهء اوهانلون، حتی اگر این اقدام به هدف امتیاز گیری صورت گیرد، در ماموریت جاری امریکا در افغانستان یک اشتباه خواهد بود.
در مقاله آمده است، خروج احتمالی تمام نیرو های امریکایی از افغانستان بخاطر طولانی و دشوار بودن جنگ افغانستان نیست، و سوی هم برای امریکایی ها کار کردن با رییس جمهور کرزی دشوار شده است.
مقاله نویس می نویسد، رییس جمهور کرزی ایالات متحدهء امریکا را متهم کرده است که در ارتباط به پروسهء صلح افغانستان سیاست دوگانه را دنبال می کند.
اوهانلون به اقدام رییس جمهور کرزی مبنی بر به تعویق انداختن گفتگو ها روی توافقنامهء امنیتی میان افغانستان و امریکا نیز اشاره کرده است، در مقاله گفته شده، رییس جمهور کرزی نگران است که ایالات متحدهء امریکا با خارج ساختن فوری نیروهایش از افغانستان با طالبان به طور مخفی مذاکره می کند و او  را به حاشیه می راند.
به نوشتهء مقاله نویس، رییس جمهور کرزی ایالات متحدهء امریکا را به ترویج افراطیت و بنیاد گرایی در افغانستان متهم می کند، در ادامهء مقاله آمده است که امریکا بجای توجه به نیازمندی های فوری افغانستان و مبارزه علیه تروریزم در این کشور، در مورد رسیدن به اهدافش در منطقه می اندیشد.
در مقالهء اوهانلون گفته شده که در حقیقت اعمال رییس جمهور کرزی در برابر امریکا قابل تاسف است، اما این به آن معنی نیست که امریکا در مورد خروج تمام سربازانش از افغانستان هشدار بدهد.
نشریهء فارن پالیسی مطلبی را در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ در افغانستان نشر کرده ونوشته است، که در جریان چهار دهه برای نخستین بار قدرت سیاسی به طور مسالمت آمیز از رییس جمهور منتخب افغانستان به شخص دیگر منتقل خواهد شد.
فارن پالیسی می نویسد، این کار زمانی صورت گرفته می تواند که یک چوکات قانونی برای انتخابات و امنیت آن مد نظر گرفته شود، تا تمام افغان های واجد شرایط به پای صندوق های رای دهی بروند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *