ادامه مخالفت علماء با امضاء پیمان امنیتی

شورای علمای اهل تشیع افغانستان از تداوم مخالفت‌های مردم این کشور با امضاء (کاپیتالاسیون) پیمان امنیتی با امریکا خبر داد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک عضو شورای علمای اهل تشیع کشور با اشاره به مخالفت علما و شخصیت های مشهور افغان با امضای پیمان امنیتی کابل – واشنگتن گفت اتخاذ چنین مواضعی به معنای حرام بودن امضای چنین پیمانی است .

سید محمد حسینی، با تاکید بر اینکه موافقت اعضای لویه جرگه مشورتی با امضای پیمان امنیتی به معنای موافقت ملت افغان با امضای این پیمان نیست، افزود به نظر می‌رسد افرادی که در نشست اخیر لویه جرگه به امضای این پیمان امنیتی رای مثبت داده‌اند با چراغ سبز و وعده های امریکا به اتخاذ چنین تصمیمی اقدام کرده‌اند.

این عضو شورای علمای اهل تشیع با بیان اینکه اعضای لویه جرگه ، نمایندگان مردم این کشور نیستند، تصریح کرد به جز نمایندگان ملت، افغانستان از علما و اندیشمندان بزرگی برخوردار است که همگی با امضای این پیمان امنیتی مخالفت کرده و ملت افغانستان نیز به تبعیت از همین شخصیت‌ها به مخالفت‌های خود با امضای پیمان امنیتی ادامه خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه کرزی رئیس جمهور افغانستان از امضای پیمان امنیتی با امریکا سر باز زده است و به همین دلیل از سوی متجاوزان زورگو تحت فشار قرار دارد، خاطر نشان کرد ملت افغان ملتی است که زیر بار زور نخواهد رفت و امریکا هیچ گاه‌ نمی‌تواند سیاست‌های خود را با منطق زور بر ملت مسلمان افغانستان تحمیل کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *