ادامه عملیات های نظامی در ولسوالی سنگین ولایت هلمند

وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرد که عملیات های نظامی در روستاهای ولسوالی سنگین ولایت هلمند در جنوب کشور به شدت ادامه دارد و تاکنون دهها تن از شبه نظامیان کشته و زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در عملیات پاکسازی در ولسوالی و روستاهای سنگین ولایت هلمند صد ها تن از نیروهای پولیس ملی و  اردوی ملی افغانستان حضور دارند.

وزارت امور داخله اعلام کرد که با آوردن تلفات سنگین به دشمنان مردم افغانستان بسیاری از روستا های این ولسوالی از وجود هراس افگنان پاکسازی شده و  در حال حاضر عملیات پاکسازی به شدت جریان دارد.

در عملیات نیروهای امنیتی کشور که به تازگی در روستای بوستان زوی و شکر شیله ولسوالی سنگین راه اندازی شده، ۲۴  هراس افگن کشته و ۶ هراس افگن دیگر زخمی شده اند.

گفتنی است که در این عملیات مقداری مهمات نیز کشف وبدست آمده  و ۱۶ حلقه بمب نیز کشف و خنثی گردیده است.

همچنین نیروهای پولیس ملی در یک عملیات دیگر درمربوطات ولسوالی های موسی قلعه وبغران هلمند، ۵ هراس افگن را کشته و شش تن دیگر را زخمی نموده اند.

وزارت امور می گوید که اجرای عملیات پاکسازی در ولسوالی سنگین ولایت هلمند گام مهمی در راستای تامین امنیت ونمایانگرظرفیت های بلند، توانایی وروحیه عالی وطندوستی نیروهای امنیتی کشورمی باشد.

این وزارت با پخش خبرنامه ای اعلام کرد، با باور و اعتمادی که نسبت به توانایی های روزافزون نیروهای امنیتی کشور دارد، به مردم نجیب افغانستان اطمینان می دهد که این نیروها تحت هر شرایط به منظور دفاع از شهروندان صلح دوست کشور دربرابر هراس افگنان مبارزه خواهند کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *