ادامه درس و مکتب برای مبارزه با معارف ستیزی

11891197_738661872927680_7842769369994050725_nشماری از دانش آموزان، استادان و مردم هرات برای حمایت از درس، مکتب و معارف و در مقابله با رویدادهای اخیر مسمومیت در مکاتب شهر هرات، یک گردهمایی به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در طول ۱۰ روز گذشته، بیش از ۸۰۰ دانش آموز در شش رویداد در مکاتب مختلف هرات، مسموم شده بودند.

در این گردهمایی که امروز (سه شنبه) برای حمایت از معارف، مکتب و درس و تعلیم راه اندازی شده بود، دانش آموزان تابلوهایی ملبس با شعارهای معارف و تشویق برای ادامه تعلیم را حمل میکردند.

وحید پیمان، مشاور ریاست معارف هرات در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت که اشتراک کننده گان که در بین آنها، نماینده های جامعه مدنی و شورای ولایتی نیز حضور داشتند، مسمومیت ها و هرگونه سوءاستفاده از معارف را محکوم کرده و خواهان پیگرد رویدادهای اخیر شدند.

به گفته وی، اشتراک کننده گان در مقابل ساختمان ریاست معارف گردهم آمده و از شاگردان، خانواده ها و مقام های مسوول خواستند تا روند تعلیم و تربیه را متوقف نساخته و با ادامه به روند درس هایشان، نفرت از معارف ستیزی را نشان دهند.

در حالی که در روزهای گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان دختر در ولایت هرات به دلایل نامعلوم مسموم شده اند؛ اما تا حال هیچ معلوماتی در مورد علت مسمومیت ها از سوی ریاست صحت و مقام های امنیتی هرات ارائه نشده است.

Author

About Author