ادامه تجاوز هوایی عربستان به خاک یمن

جنگنده‌های عربستان در نخستین ساعات بامداد امروز پنج‌شنبه علاوه بر شهر صنعا، پایتخت یمن، مناطقی را در ولایت‌های تعز، شبوه و صعده را بمباران کردند.

جنگنده‌های عربستان در نخستین ساعات بامداد امروز پنج‌شنبه علاوه بر شهر صنعا، پایتخت یمن، مناطقی را در ولایت‌های تعز، شبوه و صعده را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حمله به تعز، مقر نیروهای گارد ریاست جمهوری وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن، در منطقه الجند هدف قرار گرفت.

همچنین، جنگنده‌های عربستانی مقر تیپ ۲۱ ارتش یمن ولایت شبوه را بمباران کردند که موجب انفجار و آتش‌سوزی در انبار تسلیحات این پایگاه شد. فرمانده این پایگاه پیشتر وفاداری خود را به جنبش انصارالله اعلام و از تحویل سلاح‌ها به تروریست‌های القاعده خودداری کرده بود.

در همین حال، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر آوارگان هشدار داده است که جامعه بین‌المللی باید خود را برای بی‌خانمانی گسترده و بحران انسانی در یمن آماده کند.

چالوکا بیانی، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: اگر بحران یمن به سرعت حل نشود، می‌تواند به دلیل درگیری و حملات هوایی سنگین به بی‌خانمانی گسترده منجر شود.

وی افزود: جامعه جهانی باید خود را برای یک سناریوی بدتر آماده کند. اگر چه تلاش‌ برای رسیدن به راه ‌حل دیپلماتیک ضروری است، اما تصویری که از واقعیت در اختیار داریم بسیار غم‌انگیز است و واکنش‌های بشردوستانه باید فورا افزایش یابد.

بیانی همچنین حمله هوایی عربستان به اردوگاه آوارگان در شمال یمن را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حقوق برخی از آسیب‌پذیرترین غیرنظامیان دانست.

همچنین، تهاجم عربستان به یمن بیش از ۱۰۰ هزار نفر را بی‌خانمان کرده است.

Author

About Author