ادامه بحران در مصر همراه با ۸۰۰ کشته و بیش از ۵ هزار زخمی

گزارشها از مصر حاکیست  که اخوان المسلمین مصر می‌گوید، در پی سرکوب تحصن اعتراض آمیز حامیان محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور توسط نیروهای امنیتی در شهر قاهره، دست کم هشتصد  نفر کشته و حدودپنج هزار تن زخمی شده‌اند.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه،اخوان المسلمین اعلام کرد این آمار امروز چهارشنبه بیست و دو  اسد  توسط  مقامات بیمارستان رابعه اعلام شده است.

در همین حال وزارت داخله مصر هم ادعا کرده است در جریان درگیری‌ها بین معترضان و نیروهای امنیتی چهار سرباز کشته شده‌اند.

تلویزیون دولتی مصر اعلام کرده است، نیروهای امنیتی معترضان را از اردوگاه‌هایشان در مسجد رابعه العدویه و میدان نهضه تخلیه کرده‌اند.

مقامات مصر به منظور جلوگیری از خروج معترضان از پایتخت، حرکت همه قطارها را متوقف کرده‌اند.

مقامات امنیتی مصر می‌گویند، حدود ۲۰۰ تن از حامیان مرسی که در منطقه رابعه العدویه دستگیر شدند، سلاح در اختیار داشتند.

وزارت کشور مصر همچنین گفته است شماری از رهبران اخوان المسلمین دستگیر شده‌اند.

رهبران اخوان المسلمین این  عمل را «قتل عام»خوانده و محکوم کرده  است و از مردم مصر خواسته‌اند تا علیه گسترش خشونت در خیابان‌ها حضور پیدا کرده و تظاهرات برپا کنند.

مصر از تاریخ سوم جولای و پس از آن که جنرال عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش محمد مرسی رئیس جمهوری دموکراتیک این کشور را برکنار کرد، صحنه درگیری بوده است. ارتش مصر پس از خلع مرسی، عدلی منصور رئیس دیوان عالی قانون اساسی مصر را به عنوان رئیس جمهوری جدید معرفی کرد.

ائتلاف دموکراسی خواهان مخالف کودتا در تاریخ دوازدهم آگوست از مردم مصر خواست تا تظاهراتی سراسری علیه سرکوب تحصن مخالفان برگزار کنند.

ارتش مصر پیش‌تر هشدار داده بود که علیه هواداران محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع اقدام خواهد کرد.

درپی حمله  امروز ارتش مصر تا حالا ارقام  ضد و نقیض از تلفات ارائه شده است اخوان ادعا دارد که به تعداد دوصد تن در یورش امروز ارتش در قاهره و چند کشور دیگر کشته شده است اما مقامات دولتی مصر و شفاخانه ها  تعداد کشته شده های امروز را تا اکنون  چهل تا شصت نفر اعلان  کرده است .

تا اکنون دو محل تجمع معترضان در قاهره توسط پولیس بر داشته شده است در حالیکه رهبر اخوان المسلمین از تحصن کنندگان خواسته است همچنان در جاده ها بمانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *