اخضرابراهیمی: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

اخضر‌ابراهیمی نماینده سازمان ملل‌ در امور سوریه در امان پایتخت اردن گفت: تقریبا همه کشورها بر این موضوع اتفاق نظر دارند که بحران سوریه راه ‌حل نظامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پایگاه خبری شبکه العالم خبر داد که  اخضر الابراهیمی پس از دیدار با ناصر ‌الجوده وزیر‌خارجه اردن گفت: بحران سوریه، آینده این کشور را تهدید می‌کند و برای کل منطقه هم خطرناک است؛ چرا که این بحران در حال حاضر مهم‌ترین بحرانی است که منطقه را تهدید می‌کند.

 وی افزود: این سفرهای دوره‌ای به درخواست بان‌کی‌مون دبیر‌کل سازمان ملل متحد و وزاری خارجه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت این سازمان صورت گرفته است، زیرا همان‌گونه که کشورهای منطقه و در راس آن اردن خطر ادامه بحران سوریه را درک کرده‌اند، کشورهای غربی نیز از پیامدهای استمرار این بحران باخبرند.

 نماینده سازمان ملل در امور سوریه همچنین اعلام کرد که درحال حاضر تقریبا همه کشورها بر‌این موضوع اتفاق نظر دارند که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و حل مشکل مردم سوریه فقط از طریق راه حل سیاسی امکان‌پذیر است.

 اخضر ابراهیمی به منظور فراهم نمودن مقدمات برگزاری نشست ژنو ۲ از اوایل هفته گذشته تاکنون به چند کشور از جمله مصر، عراق و اردن سفر کرده است.

وی همچنین قرار است در ادامه سفر دوره‌ای خود به سوریه و ایران نیز سفر کند.

 کنفرانس ژنو ۲ ماه‌ آینده برای رسیدن به توافق بر سر یک راه حل سیاسی برای پایان بحران سوریه در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد شد. گروه‌های مخالف سوری هنوز تصمیمی قطعی مبنی بر شرکت یا عدم شرکت در این کنفرانس اتخاذ نکرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *