اخراج نیم میلیون کارگر خارجی از عربستان

عربستان سعودی به دلیل بالا رفتن هزینه‌های زندگی و نرخ بالای بیکاری در سال ۲۰۱۷، حدود ۵۵۸ و ۷۱۶ کارگر خارجی را از این کشور اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شمار کارگران خارجی در بازار کار عربستان از هشت میلیون و ۵۱۸ هزار تن به هفت میلیون و ۹۵۹ هزار نفر رسیده است که این میزان کاهش هفت درصدی کارگران غیر سعودی را نشان می دهد.

نرخ بیکاری ۱۲.۸ درصد در عربستان موجب شد، مقام های این کشور افزایش استخدام نیروی کار داخلی را در دستور کار قرار دهند به طوری که براساس دستور العمل جدید این کشور، تنها اتباع سعودی می توانند در مشاغلی چون بیمه، مخابرات، و ترانسپورتی اشتغال داشته باشند.

عربستان برای کاهش کسری بودجه خود که به دنبال کاهش شدید قیمت نفت در سال های گذشه روی داد، دست به سلسله اقدامات ریاضت اقتصادی زد که از آن جمله می توان به افزایش هزینه زندگی کارگران خارجی در این کشور اشاره کرد.

براساس آمارهای رسمی عربستان، دولت این کشور اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۱۸ از هر کارگر خارجی بسته به تعداد کارگران هر کشور در عربستان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ ریال (۸۰ تا ۱۰۶ دالر) در ماه به عنوان عوارض دریافت می کند.

عربستان از ششم حمل سال ۹۴ تاکنون با صرف هزینه های نظامی سرسام آور یمن را هدف حملات همه جانبه قرار داد که این امر هزینه های هنگفتی برای این کشور در پی داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *