اخراج مهاجران آفریقایی از اسرائیل

رژیم اسرائیل، تدابیری را تصویب کرده است که هدف آن اخراج هزاران کارگر آفریقایی تبار فاقد سند است که در مناطق فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس بیانیه صادرشده توسط دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در روز یکشنبه، این تدابیر دربرگیرنده جریمه شدید کارفرمایان کارگران آفریقایی است.

دفتر نتانیاهو گفت: این تصمیمات جدید، شامل اقدامات ترکیبی طراحی شده برای تشویق مهاجران غیرقانونی برای ترک اسرائیل و بازگشت به کشورهای اصلی خودشان است تا از این طریق، امنیت شخصی ساکنان اسرائیل افزایش یابد و حضور مهاجران در مراکز شهرها کاهش یابد.

در همین حال، وزیر داخلی اسرائیل، نیز لایحه‌ای را ارائه داده است که به این رژیم اجازه می‌دهد تا مهاجرات فاقد سند اقامت را برای مدت یک سال و بدون محاکمه بازداشت کنند.

این لایحه جدید قرار است امروز دوشنبه به پارلمان برده شود.

براساس این لایحه، یک مکان سربسته به عنوان مرکز بازداشت برای مهاجرانی که موفق به ورود غیرقانونی به سرزمین‌های اشغالی شده‌اند، در نظر گرفته می‌شود، همچنین نیروهای امنیتی که با پناهندگان آفریقایی برخورد می‌کنند، نیز به ۵۵۰ سرباز افزایش خواهد یافت.

نتانیاهو، مهاجران افغانی را عوامل نفوذی غیرقانی سرازیر شده به اسرائیل توصیف کرده که امنیت اسرائیل را تهدید می‌کنند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که اکثریت مهاجران آفریقایی در اسرائیل نمی‌توانند بازگردند، چرا که آن‌ها در صورت بازگشت ممکن است جان خود را از دست بدهند.

طی هشت سال گذشته، حدود ۶۰ هزار مهاجر آفریقایی، اغلب از اریتره یا سودان از طریق مصر وارد اسرائیل شده‌اند.

اسرائیل یک حصار در امتداد مرز با مصر ساخته است تا از ورود مهاجران جلوگیری کند، سال گذشته دولت اسرائیل به مهاجران پول نقد پبشنهاد داد تا آن‌ها، داوطلبانه مناطق فلسطین اشغالی را ترک کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *