اخراج اجباری ۶۰۰ تاجر افغان از امارات متحده عربی

دولت امارات متحده عربی جواز کار حدود ۶۰۰ تاجر افغانستان را لغو و برای آنان دو هفته مهلت تعیین کرده تا از این کشور خارج شوند.

دولت امارات متحده عربی جواز کار حدود ۶۰۰ تاجر افغانستان را لغو و برای آنان دو هفته مهلت تعیین کرده تا از این کشور خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این درحالی است که در سفر اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به امارات متحده عربی، دو طرف برای رسیدگی به مشکلات تاجران افغانستان در امارات متحده، توافقنامه امضا کردند.

مطابق این توافقنامه، امارات متحده عربی با تاجران افغانستان همکاری و تسهیلات خوبی را برای آنان فراهم کنند.

بر اساس آمارهای ارائه شده، در حال حاضر حدود ۱۱ هزار تاجر افغانستان در امارات متحده عربی به ارزش ۱۹ میلیارد دالر سرمایه گذاری کرده‌اند.

اما با این حال دولت امارات متحده عربی از این میان، جواز کاری ۶۰۰ تن آنان را بدون علت و ارائه دلایل لغو و دستور داده تا دو هفته آینده سرمایه‌های شان را از این کشور خارج کنند.

تمام این ۶۰۰ تاجر از قوم هزاره و شیعه افغانستان هستند و گفته می‌شود، امارات متحده عربی جواز کاری آنان را به دلیل نزدیکی با ایران لغو کرده است.

گفته میشود پولیس امارات بدون ارائه دلیل مدارک کاری تاجران افغان را باطل میکند.

با این حال شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور می‌گوید، برای رسیدگی به این مشکل یک هیأت تعیین و به امارات متحده عربی اعزام می‌شود.

محمد محقق، معاون ریاست اجرایی حکومت دو روز پیش در نشست شورای وزیران از این مسئله ابزاز نگرانی کرد و گفت، باید به زودی به این مشکل رسیدگی شود.

معاون ریاست اجرایی خواستار حل این مشکل از طریق راه دپلماتیک شد.

سپس عبدالله عبدالله رییس اجرایی این کار امارات متحده عربی را برای تاجران افغانستان مشکل ساز خواند و گفت، در این مورد با رییس جمهوری صحبت می کند.

Author

About Author