اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از استرالیا عملی نمی‌شود

Aug. 31, 2015 - Munich, Bavaria, Germany - An Afghan family arrives by train from Budapest at Munich's central train station. The police welcomed the refugees and guided them to a registration hall. (Credit Image: © Sven Hoppe/DPA via ZUMA Press)

نخست وزیر استرالیا به رئیس‌جمهور غنی وعده داده است که در ضمن حمایت از افغانستان، بازگشت اجباری پناهجویان افغانستان به کشورشان نیز دیگر مطرح نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تصمیم در روزهای آخر حضور رئیس جمهور غنی در استرالیا مطرح شده و «ماکلوم ترنبول» وعده داده است که پناهجویان افغانستان می‌توانند مراحل قانونی درخواست‌شان را با فکری آرام پیگیری کنند.

رسانه‌های استرالیا گفته‌اند که این کشور وعده‌های خوبی برای افغانستان در بخش‌های مختلف داده است و انتظار می‌رود نقش استرالیا بیشتر از گذشته در افغانستان باشد.

این در حالی است که همزمان با سفر رئیس‌جمهور غنی به استرالیا، شمار زیادی از پناهجویان افغانستان که درخواست آنها پذیرفته نشده و بیم اخراج اجباری آنها را تهدید می‌‌کرد، دست به مظاهرات اعتراضی در کانبرا زده بودند.

معترضان خواستار بازنگری در توافق‌نامه سال ۲۰۱۱ میلادی بین افغانستان و استرالیا در خصوص بازگرداندن اجباری پناهجویان به افغانستان شده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *