اختلال در نشریه های چاپی امروز کابل

 شماری از روزنامه های کابل، به گمان اینکه امروز (۱۸ سرطان) اول  ماه رمضان و رخصتی عمومی است، نشر نشده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گردانندگان این روزنامه ها با انتقاد از دولت، وابستگی مراجع دینی را به کشورهای خارجی، عامل  این بینظمی ها در اداره های دولتی خوانده اند.

دولت افغانستان در اعلام حلول ماه رمضان از عربستان سعودی پیروی می کند و این مسئله همه ساله باعث اختلال در کارهای اداری و سر درگمی شهروندان کشور می گردد.

قرار بود امروز اول ماه رمضان و رخصتی عمومی اعلام شود، بسیاری از اداره های دولتی و سازمان های غیردولتی به گمان اینکه امروز اول ماه مبارک رمضان است، برنامه های کاری شان را تعطیل کردند.

شامگاه شب گذشته برنامه تغییر کرد و ستره محکمه افغانستان با صدور بیانیه یی” چهارشنبه” را اول ماه رمضان اعلام کرد.

به گفته این نهاد، امروز سه شنبه، آخرین روز ماه شعبان و روز رسمی در کشور است، ماه رمضان از ماه های دینی مسلمانان است که طی آن، میلیون ها نفر در سراسر جهان، برای یک ماه روزه گرفته و از خوردن و  آشامیدن خود داری میکنند.

ماه رمضان از ماههای دینی مسلمانان است که طی آن، میلیون ها نفر در سراسر جهان، برای یکماه روزه گرفته و از خوردن و آشامیدن خود داری می کنند.

همه ساله اولین روز ماه رمضان در افغانستان به عنوان روز رخصتی و ادارات دولتی در این روز، رخصت است.

وزارت کار و امور اجتماعی ساعت کاری را در روزهای ماه رمضان در شهر کابل  پنج روز کاری در هفته، شروع کار ساعت ۸:۰۰ صبح و ختم کار ساعت ۲:۰۰ بعد از ظهر  اعلام کرده است.

همچنین ساعات کاری در ولایات، شش روزکاری در هفته، شروع ساعت کاری ۸:۰۰ صبح و ختم آن ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر به شمول روزهای پنجشنبه است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *