اختلاف بین مفتی ها و مسوولان عربستان سعودی برای برگزاری حج سال ۲۰۱۶

hajj_tech_01در حالی که سه ماه تا برگزاری مراسم حج سال ۲۰۱۶ بزرگ ترین فریضه جمعی مسلمان جهان در شهر مکه واقع در کشور عربستان مانده است، اختلافات گسترده بین مفتی ها و مسولان سعودی هر روز پر رنگ تر می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اوج این اختلافات بین مفتی ها و رهبران تند رو وهابی و خاندان پادشاهی آن کشور در دعوت و حضور از حاجیان ایرانی برای انجام این فریضه الهی است .

مفتی ها و رهبران تندرو وهابی با فشار به پادشاه و مسوولان سعودی از حضور شیعیان خصوصا ایرانی ها در مراسم حج سال ۲۰۱۶ ابراز ناراحتی و نگرانی کرده اند و سعی دارند با تهدید به ایجاد خشونت مذهبی و درگیری های تندروهای وهابی و تکفیری ، مانع حضور شیعیان و ایرانیان در مراسم حج و سفر به شهرهای مذهبی مکه و مدینه شوند .

اوج این اختلافات را می توان در اظهار نظر های این روزهای مفتی های تندخوی سعودی مانند عبدالعزیز آل الشیخ دید که شیعیان و ایرانیان را به شدت محکوم کرده و آنان را خارج از دین اسلام دانسته تا بتواند با ایجاد فشار بر مسولان سعودی، جامعه مسلمانان عربستانی را نیز به حمایت از نظرات خود بر انگیزد و در برابر مسولان سعودی قرار دهد و درخواست های خود را مردمی و واقعی بنمایاند .

از طرف دیگر مسولان ایرانی با تاکید بر حضور در مراسم حج سال ۲۰۱۶ و انجام این وظیفه دینی واجب برای مسلمانان ، از دولت و مسوولان حج عربستان تامین امنیت و نظم و مدیریت بهتر حج را می خواهند.

Author

About Author