احمدضیاء مسعود، سوگند وفاداری یاد کرد

احمدضیاء مسعود به حیث نماینده‌ی ویژه رئیس جمهوری جدید افغانستان در امور اصلاحات و حکومت داری خوب، امروز (۱۰ میزان) در ارگ ریاست جمهوری سوگند وفاداری را بجا آورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای مسعود در حضور اشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری جدید و اعضای کابینه افغانستان، مراسم سوگند وفاداری را بجا آورد.

آقای غنی، احمدضیاء مسعود را شخصیت و سرمایه ملی افغانستان خواند و گفت: مسعود از میراث برحق جهاد مردم افغانستان در حکومت جدید نمایندگی می کند.

رئیس جمهورخاطرنشان کرد که احمد ضیاء مسعود، در تصمیم گیری های دولت نقش فعال خواهد داشت و حکومتداری خوب  در افغانستان را رهبری خواهد کرد.

اشرف غنی در ادامه سخنانش با اشاره بر اصلاحات جدی در حکومتش گفت: میخواهم بر بنیاد قانون اساسی افغانستان، یک سری محدودیت ها بر صلاحیت های من و تمامی کارمندان دولت وضع شود.

او گفت: مسئولین قریه، ولسوالی، شهرداری، ولایت، وزارت و ریاست جمهوری به اصلاحات ضرورت دارند و بحیث رئیس جمهور می خواهم صلاحیت هایم بر اساس قانون محدود شود.

احمدضیاء مسعود: در تصمیم گیری های کشوری نقش مهمی خواهیم داشت

همچنین احمدضیاء مسعود، نماینده‌ی ویژه رئیس جمهوری جدید افغانستان در امور اصلاحات و حکومت داری خوب، گفت: در تصمیم گیری های کشوری نقش مهمی خواهیم داشت.

وی افزود، با در نظرداشت مشکلات بزرگی که در جامعه  افغانستان وجود دارد یگانه راه بیرون رفت از مشکل، ایجاد اصلاحات اداری در سطح رهبری دفاتر دولتی است و حکومت وحدت ملی که به اشتراک همه گروه های سیاسی بمیان آمده مسئولیت دارد که در برابر همه نیازمندیهای مردم پاسخگو باشد.

این مقام ریاست جمهوری کشور افزود: برای حفظ حاکمیت قانون در افغانستان، نیاز به اصلاحات ارگانهای حقوقی داریم چرا که ساختارهای اداری عقب مانده ایی در این ادارات وجود دارد که نیازمند های مردم را برآورده نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد که اصلاحات در همه ساختارهای حکومت بمیان بیاید و ساختارهای فرسوده دولتی، سبب فساد اداری در افغانستان شده است.

احمدضیاء مسعود در ادامه صحبت هایش، روی اصلاحات عمیق اقتصادی و فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: با ایجاد اصلاحات اقتصادی میان ثروتمندان و مردم فقیر یک نوع تعادل بمیان می آید و از سویی هم اصلاحات عمیق فرهنگی می تواند راه پیشرفت را در جامعه بیشتر باز کند.

احمدضیاء مسعود، از وزارت مخابرات خواست که تکنالوژی جدیدی را معرفی کند تا مراجعین نتوانند در ادارات دولتی با مسئولان به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *