احمدزی، خواستار همکاری عربستان با دولت افغانستان شد

اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهوری افغانستان در دومین روز سفر خود به عربستان سعودی، ضمن دیدار با مقامات ارشد سعودی، خواهان گسترش روابط و همکاری عربستان با دولت افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور کشورمان با شهزاده “سلمان بن عبدالعزیز” آل سعود و وزیر دفاع عربستان در ریاض دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف روی موافقتنامۀ همکاری های استراتیژیک، نقش عربستان سعودی در حل مشکلات موجود در جهان اسلام و پروسه صلح و تحکیم ثبات در افغانستان در چوکات همکاری های منطقه ای، مسایل اقتصادی، مشکلات تاجران و کارگران افغان در عربستان سعودی و فراهم آوری امکانات برای رفع مشکلات حجاج افغان در جریان مراسم حج بحث کردند.

اشرف غنی احمدزی، از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین کشور اسلامی و دوست افغانستان خواست تا در چوکات همکاری های منطقه ای نقش موثر خویش را در تامین صلح و ثبات افغانستان ایفاء کند.

رئیس جمهورکشورمان با اشاره به اهمیت همکاری های منطقه ای گفت: افغانستان خواستار روابط گسترده ی اقتصادی با عربستان سعودی، می باشد.

همچنین شهزاده سلمان بن عبدالعزیز، افغانستان را کشور دوست خوانده و گفت که عربستان سعودی برای افغانستان به عنوان یک کشور مهم اسلامی ارزش زیاد قایل است.

وی تاکید کرد که کشورش خواستار گسترش روابط بیشتر و همه جانبه در عرصه های مختلف با دولت افغانستان است.

ولیعهد عربستان سعودی، برقراری صلح و ثبات در منطقه را یک ضرورت فوری دانسته و وعده داد که آنچه در توان دارد برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان دریغ نخواهد کرد.

دو جانب فیصله کردند که به منظور بحث تفصیلی بیشتر روی موضوعات یاد شده، هیات مشترک ایجاد گردد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *