احتمال ورود تجهیزات نظامی آمریکا از بندر کراچی به افغانستان

20111216110626-1_0رسانه های پاکستانی اعلام کردند که تجهیزات نظامی آمریکا در یک کشتی باربری بندر کراچی را به مقصد نامعلوم ترک کرده و گمان میرود که این تجهیزات به افغانستان منتقل شده باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از روزنامه داون، مقامات اسلام‌آباد فاش کردند که تعداد زیادی از وسایل نقلیه نظامی آمریکا در نخستین هفته ماه میلادی جاری با یک کشتی باربری از بندر کراچی خارج شد.

با توجه به اسناد و مدارک رسمی و منابع، کشتی باری (ام وی لیبرتی) حامل حدود ۴۰۱ وسایل نقلیه نظامی، هر یک به وزن ۲.۵ تن، و چهار محموله‌ دیگر متعلق به شرکتهای خصوصی، در ماه مارچ سال جاری میلادی وارد اسکله بندر شرق شدند و در ۶ مارچ نیز این بندر را ترک کرد.

گزارش عمومی واردات پاکستان (IGM) نوع وسایل نظامی آمریکا را مشخص نکرد اما منابع آگاه در بندر کراچی به داون نیوز گفت که اکثریت وسایل نقلیه آمریکا شامل Humvees بودند که در جنگ‌های عراق و افغانستان تا سال ۲۰۱۱ میلادی به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته بود.

کشتی ام وی لیبرتی وسایل نقلیه نظامی آمریکا را از بندر «ویلمینگتون» این کشور بارگیری و به بندر کراچی وارد کرده است و احتمال می‌رود که این تجهیزات نظامی به مقصد افغانستان بندر کراچی را ترک کرده باشد زیرا واشنگتن تصمیم به تداوم حضور نظامی در افغانستان گرفته است.

Author

About Author