احتمال قحطی و خوردن گیاه در کوریای شمالی وجود دارد

150617072441_north_korea_512x288_afpرسانه دولتی کورای شمالی با اعلام هشدار نسبت به احتمال دوره سختی‌های اقتصادی، به شهروندان این کشور اعلام کرده است که شاید حتی مجبور به گیاه خواری شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کورای شمالی به شهروندان خود دستور داده است که خود را برای قحطی و دوره ریاضت اقتصادی احتمالی آماده نمایند.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» نوشت: آنطور که در یادداشت روزنامه «رودونگ سینمون» نزدیک به دولت این کشور آمده است، مردم نباید ناامید شوند زیرا مسیر انقلاب طولانی و دشوار است.

یادداشت مذکور تنها کمتر از یک ماه بعد از اعلام تحریم‌های شدید‌تر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور و به خاطر نمایش قابلیت‌های هسته‌ای، نظامی در این رسانه دولتی کوریای شمالی انتشار یافته است.

در یادداشت این روزنامه آمده است: «ما احتمالا باید مسیر دشواری را ادامه دهیم و حتی مجبور شویم ریشه گیاه هم بجویم.

روزنامه رودونگ سینمون در بخش دیگر یادداشت خود خواهان برپایی کمپین هفتاد روزه وفاداری شده و از مردم خواسته وفاداری خود را به «کیم جونگ اون» رهبر این کشور نشان دهند.

این در حالی است که دولت کوریای شمالی از ساکنین پیونگ یانگ، پایتخت این کشور نیز خواسته تا هر ماه حدود دو میلیون پوند برنج به  انبارهای دولتی تحویل دهند.

گفته می‌شود کوریای شمالی از دیگر کشورها تقاضای نیم میلیون تن کمک غذایی نموده  هرچند که تا ماه گذشته تنها ۱۷۶۰۰ هزار تن کمک غذایی به این کشور ارسال شده است.

در اواسط دهه نود میلادی سه میلیون نفر به‌خاطر ریاضت اقتصادی در کوریای شمالی جان خود را از دست دادند.

Author

About Author