احتمال حمله دوباره طالبان بر جاغوری

منابع محلی ولایت غزنی با ابراز نگرانی از حمله دوباره طالبان مسلح بر ولسوالی های آن ولایت پس از باز شدن راه و گرم شدن هوا، میگویند که احتمال حملات تهاجمی دوباره آنان بر ولسوالی جاغوری و گیلان وجود دارد.

اعضای شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری خاورمیانه می گویند که طالبان مسلح تحریکات شان در مناطق رسنه، اندی و گوار آغاز کرده اند و برای حمله دوباره به ولسوالی های جاغوری و گیلان آمادگی می‌ گیرند.

فاطمه رحیمی عضو شورای ولایتی غزنی در این خصوص گفت: «متاسفانه با بازشدن راه و گرم شدن هوا احتمال بدتر شدن وضعیت امنیتی بیشتر می رود.»

رحیمی افزود که احتمال می رود طالبان مسلح حملات بهاری شان را از مناطق گوار، اندی و رسنه آغاز کنند؛ زیرا آنها در فصل زمستان به گونه ای گسترده در این مناطق حضور داشتند.

این عضو شورای ولایتی غزنی تصریح کرد که از مقامات محلی و مرکزی خواسته اند تا در فصل بهار توجه بیشتری به ولسوالی های جاغوری و گیلان داشته باشند و از حمله دوباره طالبان مسلح بر این مناطق و فاجعه دیگر، جلوگیری کنند.

در همین حال شماری از باشندگان غزنی مدعی اند که طالبان مسلح در منطقه رسنه ولسوالی گیلان هم سرحد با حوت قول جاغوری به خانواده ها دستور داده اند که خانه های شان را ترک کنند.

اما وحیدالله کوهستانی، فرمانده پولیس ولسوالی جاغوری در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه از آمادگی کامل نیروهای امنیتی برای دفاع از این ولسوالی خبر داده و تاکید کرد که پوسته های امنیتی در مناطق مورد نظر افراز شده و امنیت تامین است.

هرچند که وی تحرکات طالبان مسلح در مناطق رسنه و گوار را رد نکرد؛ اما تاکید کرد که با برنامه های منظم و مشخص به صورت کامل امنیت را تامین خواهند کرد.

این نگرانی ها در حالی ابراز می شوند که سال گذشته، طالبان مسلح حملات تهاجمی و شدیدی را بر ولسوالی جاغوری انجام داده و این ولسوالی تا حد سقوط نیز پیش رفته بود و شماری از باشندگان آن بیجا شدند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *