احتمال افزایش ماموریت نظامی امریکا در افغانستان

یکی از مقام‌های ارشد دولت اوباما اعلام کرد: امریکا در حال بررسی درخواست رئیس جمهوری افغانستان

یکی از مقام‌های ارشد دولت اوباما اعلام کرد: امریکا در حال بررسی درخواست رئیس جمهوری افغانستان برای کاهش سرعت روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مقام امریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان از امریکا خواسته است تا در ضرب‌الاجل خروج نیروهایش از افغانستان انعطاف نشان دهد و ما با جدیت این درخواست را بررسی می‌کنیم.

اشرف غنی قرار است ماه آینده برای دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا راهی واشنگتن شود. اشرف غنی ماه گذشته از واشنگتن خواست تا طرح خروج نیمی از نیروهایش را که قرار است در ۲۰۱۵ تکمیل شود و کاهش‌های بیشتر در سال ۲۰۱۶ را مورد بازنگری قرار دهد. وی علنا اعلام کرد که ترجیح می‌دهد جدول خروج طولانی‌تری وجود داشته باشد.

ائتلاف تحت رهبری امریکا در افغانستان پس از ۱۳ سال جنگ در پایان ۲۰۱۴ به عملیات رزمی خود در این کشور پایان داد. حدود ۱۳ هزار نیروی خارجی از جمله امریکایی‌ها قرار است از این پس برای آموزش نیروهای افغان در افغانستان باقی بمانند.

نیروهای افغانستان همچنان به مبارزه با شبه‌نظامیان طالبان ادامه می‌دهند و طبق گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، افغانستان شاهد تلفات دو برابری در میدان‌های جنگ در سال ۲۰۱۴ بوده است که نسبت به سال‌های پیشین افزایش داشته است.

مقام‌های امریکایی به دنبال راهکارهایی برای حمایت از افغانستان هستند. جنرال جان کمپبل، فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان اخیرا راه‌هایی را برای آموزش، مشاوره و کمک‌ به نیروهای افغان و نیز ارتقای ظرفیت‌های مبارزه با تروریسم ارائه کرده است.

اشتون کارتر گزینه اوباما برای تصدی وزارت دفاع امریکا نیز هفته گذشته در جلسه کنگره گفت که وی آماده متعادل کردن برنامه خروج از افغانستان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *