احتمالا جامعه جهانی سالانه ۳ میلیارد دالر به افغانستان کمک می کند

ریچارد اولسون، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان گفته است: پیش بینی می شود که هفته دیگر در کنفرانس بین المللی کمک کنندگان به افغانستان وعده کمک سالانه ۳ میلیارد دالری برای حمایت از توسعه این کشور داده شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان تاکید کرده که پرداخت این وجوه به انجام اصلاحات و مبارزه با فساد از سوی کابل بستگی دارد.

خبرگزاری رویترز نوشت: ریچارد اولسون در همایشی در واشنگتن گفت، دولت امریکا درصدد است تا از طریق کنگره، میزان کمک این کشور را تا سال ۲۰۲۰، به اندازه فعلی و یا نزدیک به آن حفظ کند.

اتحادیه اروپا و افغانستان در ۴ و ۵ اکتبر در بروکسل میزبان کنفرانس بین المللی هستند که هدف آن حمایت از اصلاحات به منظور تثبیت و توسعه اوضاع افغانستان و ایجاد دستور کاری از سوی دولت کابل برای افزایش خوداتکایی است.

قرار است حدود ۷۰ کشور و ۳۰ سازمان و نهاد بین المللی در این کنفرانس شرکت می کنند.

اولسون گفت، انتظار می رود دولت افغانستان به منظور قطع وابستگی به کمک کنندگان و ایجاد انگیزه برای رشد اقتصادی، برنامه های جاه طلبانه میان مدتی را ارایه دهد.

وی ضمن پیش بینی این مساله که در کنفرانس هفته آینده در مجموع، قول ۳ میلیارد کمک در سال برای حمایت از توسعه افغانستان داده می شود، افزود، البته این کمک، چک سفید نیست و به پیشرفت افغانستان در زمینه انجام اصلاحات، از جمله مبارزه با فساد، مشروط است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *