اجساد پوسیده سربازان از کمپ چینایی‌ها بعد از ۲ روز به مزار منتقل شد

اجساد ۱۵ نظامی اردوی ملی و پولیس سرحدی از کمپ چینایی ها توسط کارمندان هلال احمر “سره میاشت” به میمنه و سپس توسط هلیکوپتر ها به مزار شریف منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همایون عادل رییس سره میاشت فاریاب گفت اجساد شماری از سربازان در حالی از زیر آوار ها و خرابه های پوسته ها بیرون آورده اند که تعداد شان پوسیده بودند.

در همین یکی از منسوبین اردوی ملی میگوید که افراد گروه طالبان پس از سقوط دادن کمپ چینایی‌ها باشندگان محل را مجبور کرده اند که با استفاده از جنراتور و ماشین برش کانتنر های قرارگاه نیروی اردوی ملی را ویران کرده و وسایلش را ببرند و مردم نیز جبران این کار را انجام داده اند.

مقامات امنیتی فاریاب می گویند، کمپ چینایی ها که توسط طالبان تصرف شده بود توسط طیارات نیروهای امنیتی آماج حمله قرار گرفت تعدادی زیادی طالبان در این حمله کشته و زخمی شدند.

در همین حال دفتر مطبوعاتی لوای اول در فاریاب می گوید در این حمله ۱۰ تن از گروپ ملا صمد و ملا نجیب کشته و ۶ تن دیگر آنها زخمی شده اند .

به ادعای این منبع این طالبان مصروف بوکسل تانک های عوارض دار کمپ بودند تا این تانک ها را بیرون ببرند که یک تانک نیز تخریب شده است .

طالبان نیز این حمله هوایی را تایید کرده و مدعی شده اند که قربانیان این حمله هوایی را افراد ملکی اند.

این در حالی است که گروه تروریستی طالبان دو روز پیش به صورت تهاجمی بر کمپ چینایی‌‌ها در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب حمله کردند و کنترول این کمپ را در دست گرفتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *