اجرای مانور نظامی طالبان مسلح در ولسوالی دهنه غوری

خبرگزاری خاورمیانه

شورای ولایتی بغلان می گوید که طالبان مسلح در ولسوالی دهنه غوری به همکاری نظامیان پاکستانی مانورهای نظامی اجرا می کنند؛ اما حکومت در قبال پایان بخشیدن حاکمیت این گروه در ولسوالی دهنه غوری و بخش های دیگر ولایت بغلان بی توجهی می کند.

محبوب الله غفاری، عضو شورای ولایتی بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که طالبان مسلح در یک ماه اخیر دوبار در ولسوالی دهنه غوری مانور نظامی انجام داده اند و همچنان از مردمان محل برای تقویت صفوف شان سربازگیری می کنند.

وی از بی توجهی حکومت در قبال راه اندازی عملیات نظامی به منظور بازپس گیری این ولسوالی از نزد طالبان مسلح به شدت انتقاد می کند.

محمد حنیف کهگدای، عضو دیگر شورای ولایتی بغلان به خاورمیانه گفت :«طالبان مسلح با راه اندازی عملیات نظامی تا نزدیکی های شاهراه بغلان – مزار آمدند و برای مردم قدرت نمایی کردند؛ ولی مقام های حکومتی این همه را نادیده می گیرند و حتی به فکر محاصره شدن شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان نیز نیستند.»

این عضوی شورای ولایتی بغلان می گوید که اگر عملیات زمستانی هدفمند راه اندازی نشود؛ در بهار سال آینده با سبز شدن درختان و گرم شدن هوا، نیروهای امنیتی در مبارزه با طالبان مسلح با دشواری های زیادی روبرو می شوند.

در عین حال مقام های محلی بغلان با آنکه انجام مانور نظامی را در این ولسوالی تائید و یا رد نمی کنند و می گویند که بخاطر راه اندازی عملیات زمستانی با مقام های بلندپایه حکومتی در تماس شده اند.

محمود حقمل، سخنگوی والی بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که والی بغلان هفته پیش غرض صحبت در مورد اوضاع امنیتی به مرکز کشور سفر کرده و در مورد راه اندازی عملیات با مقام های مرکزی صحبت کرده است.

به گفته وی، موضوع امنیت تنها بستگی به والی بغلان ندارد و راه اندازی عملیات در صلاحیت وزارت های دفاع و داخله کشور می باشد.

در حالی این نگرانی ها و انتقادات از جانب اعضای شورای ولایتی بغلان صورت می گیرد که گفته می شود طالبان مسلح در یکماه اخیر دوبار در ولسوالی دهنه غوری و منطقه دندغوری شهر پلخمری مانور نظامی انجام داده اند.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *