اتهامات پاکستان علیه امینت ملی افغانستان حقیقیت ندارد

وزارت امور خارجه افغانستان، با صدور اعلامیه اظهارات اخیر وزیر امور داخله پاکستان را مبنی براینکه” ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در تلاش راه اندازی انفجارات و حملات انتحاری در پاکستان است” به شدت رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر داخله پاکستان گفته بود که امنیت ملی افغانستان در تلاش راه اندازی انفجارات و حملات انتحاری در اجتماعات مردمی ناشی از تظاهرات اخیر در آن کشور است.

با این حال وزارت امورخارجه افغانستان این اظهارات را به شدت مردود اعلام کرده گفته است که این اظهارات کاملاً بی اساس و عاری از حقیقت می باشد.

در این اعلامیه آمده است، چنین اظهارات، از سوی مقامات حکومت پاکستان، صرف به هدف اغفال اذهان مردم پاکستان و ایجاد هراس در میان تظاهرکنندگان، صورت میگیرد.

در اعللامیه تاکید شده است که افغانستان مشکلات اخیر در پاکستان را یک معضله داخلی آن کشور میداند اما افغانستان قربانی اصلی تروریزم در منطقه بوده و از وجود پناهگاه های امن و مراکز آموزش این پدیده شوم در مناطق تحت اداره پاکستان آسیب های فراوانی را متحمل گردیده است.

افغانستان از هیچگونه فعالیت تروریستی در هر جایی که باشد حمایت ننموده و به هیچ عنوان طرفدار جنگ نیابتی نمی باشد و تهدیدات تروریستی که امروز متوجه پاکستان گردیده است، از جانب تروریستانی است که در مناطق تحت اداره آن کشور آموزش دیده، حمایت گردیده و لانه های امن داشته اند.

جمهوری اسلامی افغانستان اطلاعات موثق و معلومات مستند را در مورد پناهگاه ها و برنامه های ضد بشری این گروه های تروریستی چندین بار با جانب پاکستان شریک ساخته و این هشدار را داده است که پاکستان نیز از شر این گروه های تروریستی در امان نخواهد ماند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *