اتهامات منسوب به دبیرکل وفاق حیله گرانه است

بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین اتهامات منسوب به دبیرکل جمعیت وفاق را حیله گرانه دانست و تأکید کرد سخنرانی های وی سندی برای تبرئه او از این اتهامات است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دیده بان حقوق بشر بحرین اعلام کرد: اتهام نسبت داده شده به شیخ سلمان مبنی بر تهدید به استفاده از نیروی نظامی و سلاح برای تغییر نظام حاکم کاملا با مضمون سخنرانی ها و اعتقادات وی مغایرت دارد، هم اکنون دهها سخنرانی ضبط شده و مستند از شیخ سلمان وجود دارد که می تواند سندی گویا و قابل استناد برای ناظران داخلی، بین المللی و سازمانهای حقوقی و هیات های دیپلماتیک باشد.

این نهاد حقوقی بحرینی افزود: شیخ علی سلمان در سخنرانی های خود از جمله سخنرانی هایی که دادستانی کل در مصاحبه های مطبوعاتی خود به آنها اشاره کرده به وضوح و روشنی و بطور قاطع هرگونه اقدام خشونت آمیز و  بکارگیری زور را مردود دانسته است . از این سخنرانی ها می توان به عنوان یک سند برای تبرئه وی از اتهامات حیله گرانه آل خلیفه استفاده کرد.

دیده بان حقوق بشر بحرین در این بیانیه تأکید کرد: دشمنان شیخ سلمان بیش از دوستان وی به این امر واقف هستند که وی تا چه اندازه به اصل انجام فعالیتهای مسالمت آمیز و پرهیز از خشونت و التزام به وحدت ملی پایبند است . تمامی اظهارات و اقدامات وی طی سالهای گذشته نمایانگر همین موضوع است.

این نهاد حقوقی بحرینی خاطرنشان کرد: بازداشت شیخ سلمان در چارچوب اقدامات خصمانه رژیم آل خلیفه صورت گرفته است و هیچ پایه و اساس واقعی نمی توان برای آنها یافت . در واقع بازداشت این شخصیت برجسته به ثبات کشور لطمه می زند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *