اتمر از انتخابات کناره گیری کرد

دسته انتخاباتی «صلح و اعتدال» به رهبری حنیف اتمر از اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حنیف اتمر امروز (۲میزان) با نشر اعلامیه ای، کناره گیری خود از انتخابات را به دلیل عدم مساعد شدن شرایط برگزاری این روند، رسما اعلام کرد.

در اعلامیه آمده است که پیشنهاد تیم صلح و اعتدال برای مساعد ساختن شرایط تخنیکی، سیاسی و امنیتی برای برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و سراسری از سوی حکومت پذیرفته نشده است.

متن اعلامیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعلامیه در مورد روند انتخابات

۲ میزان ۱۳۹۸ – کابل

طوریکه هموطنان عزیز مطلع اند،‌ نظر به دلایلی که قبلاً طی اعلامیه های متعدد توضیح گردیده مبنی بر عدم مساعد بودن شرایط تخنیکی، سیاسی و امنیتی برای برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و سراسری و خطر کشیده شدن کشور به بی ثباتی عمیق سیاسی به موجب عدم پذیریش نتیجه یک انتخابات غیر شفاف و عادلانه، تیم صلح و اعتدال از اشتراک در روند مبارزات انتخابات خود داری نموده است. در ماه های گذشته پیوسته پیشنهاد کردیم که انتخابات برای یک مدت معین چند ماهه بتعویق بیافتد تا دولت و رهبری سیاسی و جامعه مدنی کشور بتوانند در اجماع و هماهنگی کامل از یک سو شرایط برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و افغانستان شمول را مساعد ساخته و از سوی دیگر با یک موضع واحد ملی روند صلح را در چهارچوب جمهوری اسلامی افغانستان به کامیابی برسانند. متاسفانه این پیشنهادات پذیرفته نشدند.

با توجه به اینکه پروسه انتخابات ریاست‌ جمهوری به روزهای پایانی خود نزدیک می‌ شود، من در حالیکه بر باور عمیق خود بر اصل انتخابات به مثابه یک روند مهم ملی و مردم سالاری تاکید کرده و به حق هموطنان عزیز، همکاران و متحدین گرامی خود که با اراده آزاد در انتخابات اشتراک ورزند احترام قایل هستم،‌ می خواهم تصمیم خود را مبنی بر عدم اشتراک در رقابت های انتخابات به تاریخ۶ میزان۱۳۹۸، با حفظ حق خود به حیث کاندید در صورتیکه انتخابات بتعویق بیافتد، یکبار دیگر به سمع هموطنان عزیز خود برسانم. همچنان تصریح می نمایم که در انتخابات پیشرو موقف بی طرفی را اختیار کرده و از هیچ کاندید مشخصی حمایت نمی نمایم.

بدینوسیله می خواهم از تمام افراد و چهره‌ های محترم سیاسی، احزاب و تشکلهای اجتماعی و فرهنگی، شخصیتهای ملی و مطرح کشور، زنان و جوانان و تمام اقشار مردم که در حمایت از تیم صلح واعتدال به عنوان یکی از دسته های مهم انتخاباتی زحمت کشیدند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند مراتب امتنان خویش را اعلام میکنم.

من به صفت یک فرزند این وطن و عشق که به مردم و کشور خود دارم، در صف خدمت برای بهروزی مردم افغانستان، استحکام حق، عدالت، مردم سالاری، حکومت داری مسوولانه و پیشرفت کشور عزیزم، یکجا با همراهان و متحدین وطن دوست خویش مثل همیشه قرار داشته و به بذل مساعی خویش در جهت تامین صلح عادلانه و با عزت در چهارچوب جمهوری اسلامی افغانستان ادامه خواهیم داد.

دفتر مطبوعاتی محمد حنیف اتمر – کابل

این در حالی است که برخی گمانه زنی ها حاکی از این است که حنیف اتمر به نفع یکی از دسته های انتخاباتی کنار رفته؛ اما بنابر دلایلی این تصمیم خود را همگانی نساخته است.

بر اساس تقویم کمیسیون مستقل انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم میزان سال روان برگزار می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *