اتشۀ فرهنگی افغانستان در امریکا؛ در پی نفاق قومی

اتشه فرهنگی سفارت افغانستان در امریکا؛ از دیر زمانی به آدرس رئیس اجرائیه، وزیر امور خارجه و در کل جبهه شمال حرف‌های زشت و ناپسندیده گفته و این نوشته‌ها را در صفحات اجتماعی نشر می‌کند که در این مورد شکایت‌هایی به وزارت اطلاعات و فرهنگ هم رسیده است.

سید آقاحسین سانچارکی، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«در مورد مجید قرار، اتشه فرهنگی سفارت افغانستان در امریکا، شکایت‌هایی به ما رسیده و نمونه نوشته‌هایش در صفحه‌های اجتماعی هم موجود است.»

وی افزود که مجید قرار قبل از اینکه به حیث اتشه فرهنگی تعیین شوند در یک روزنامه بنام «سرخط» مصروف بوده و شکایت‌های زیادی از این روزنامه هم در کمیسیون تخطی‌های رسانه‌ای ثبت است.

سانچارکی تاکید کرد که مجید قرار و مسوولان روزنامه سرخط، علی‌رغم در خواست‌های مکرر کمیسیون تخطی رسانه‌ها، از حضور ابا ورزیده‌اند.

گفته می‌شود که مجید قرار بعد از ایجاد حکومت وحدت ملی به حکم مستقیم رئیس‌جمهور بدون رعایت معیارهای اداری به حیث اتشه فرهنگی در سفارت افغانستان مقرر گردیده است؛ در این مورد سانچارکی گفت که درباره مقرری مجید قرار معینیت فرهنگی و وزارت اطلاعات و فرهنگ در جریان قرار نگرفته‌اند.

مجید قرار همواره در صفحه فیس‌بوک خود جز بروز حساسیت‌های قومی و سمتی کاری انجام نداده است و همواره به رهبران یک جناح خاص فحش و ناسزا گفته است.

این شخص بدون اینکه به وظیفه‌اش برسد و کارهای سپرده شده به خود را پیش ببرد؛ همه کارهایش خلاف روحیه وحدت ملی، و همدیگرپذیری بوده است.

در مورد محتویات نوشته‌های مجید قرار؛ معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید «محتویات نوشته‌های وی نه تنها خلاف اصول و پرنسیپ دیپلوماتیک است؛ بلکه در تناقض با روح قانون رسانه‌های همگانی قرار دارد و نشرات ممنوعه در مورد آن صدق می‌کند.»

سانچارکی افزود که در خصوص جلوگیری از نوشته‌های «قرار»، چندان توانایی ندارند و نمی‌دانند که از کدام آدرس و کدام جناح حمایت می‌شود.

این در حالی است که قرار است به زودی شبکه‌های اجتماعی قانون‌مند ‌شود و این برنامه از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ با همکاری وزارت مخابرات، دیده‌بان رسانه‌ها و فدراسیون روزنامه‌نگاران در حال تهیه و تدوین به عنوان یک مقرره است تا جلوی نشر پروپاگندها، دروغ‌پراگنی‌ها و موضوعات خلاف منافع ملی گرفته شود.

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *