اتخاذ تدابیر جدی امنیتی برای تامین امنیت عزاداران حسینی

گارنیزیون کابل از اتخاذ تدابیر جدی امنیتی عزاداران در دهه اول محرم خبر داده و می گوید که مردم و علما باید با نیروهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقام های امنیتی گارنیزیون کابل، شورای علمای شیعه افغانستان و وزارت حج و اوقاف در نشست خبری مشترک، از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری مراسم عزاداری محرم خبر دادند.

گل نبی احمدزی، فرمانده گارنیزیون کابل اظهار داشت که برای برگزاری مراسم عاشورا تدابیر امنیتی اتخاذ شده و مردم در همکاری با نیروهای امنیتی باید از تجمعات زیاد و بی مورد خودداری کنند.

به گفته وی، مردم باید در این روزها وظایف خود را به خوبی انجام داده و از مناطقی که برای آنها تعیین شده برای عزاداری استفاده کنند.

احمدزی اظهار داشت که نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا امنیت کامل برای مراسم عزاداری تامین شود و علما نیز باید جلوی کسانی که با استفاده از احساسات شان دست به تفرقه افگنی می زنند را بگیرند.

بر اساس معلومات منبع، تدابیر امنیتی مکان هایی که از سوی شورای علما مشخص شده، گرفته شده است.

سید حسین محقق زاده، رئیس دارالانشای شورای علمای شیعه افغانستان نیز اظهار داشت که نقش علما در تحکیم وحدت ملی مهم است و باید به نکاتی که در اعلامیه این شورا آمده، توجه اساسی داشته باشند.

به گفته وی، از تمام مساجد خواسته شده است تا بلندگوها را بعد از ساعت ۱۰ شب خاموش کرده و مردم نیز به صورت همه جانبه در تامین امنیت مراسم عزاداری با نیروهای امنیتی همکاری داشته باشند.

محقق زاده تصریح کرد که علما و مبلغان دینی باید تحکیم وحدت ملی را تقویت کرده و از تبلیغات حساسیت برانگیز خودداری کنند.

وزارت حج و اوقاف نیز از تشکیل کمیسیون مشترک به رهبری سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری جهت اتخاذ بهتر امنیت در ایام عاشورا در شهر کابل خبر می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *