اتحاد مردم مشرقی کشور اعلام موجودیت کرد

جمعی از نمایندگان زون شرق کشور در مجلس سنا و مجلس نمایندگان امروز اتحاد مردم مشرقی را پایه گذاری نموده و رسمااعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فضل هادی مسلیمیار رییس مجلس بزرگان، میرویس یاسینی معاون اول مجلس نمایندگان، حاجی عبدالقدیرقدیر و سایر نمایندگان مردم مناطق شرقی افغانستان در مجلسین شورای ملی ازبنیان  گذاران این اتحاد هستند.

این تشکل جدید،  هدف اساسی ایجاد اتحاد مردم مشرقی افغانستان را تلاش در راستایی نهادینه سازی سیاست مبتنی بر دموکراسی و مشارکت تمامی مردم افغانستان در ساختار و توزیع قدرت خواند.

میرویس یاسینی که امروز(۱۷ سنبله) در یک نشست مطبوعاتی به‌عنوان سخنگوی اتحاد مشرقی افغانستان برای انتخابات آینده، با خبرنگان سخن می‌گفت از اتحاد تمام مردم مشرقی خبر داده افغانستان را یک پیکری خواند که مردم مشرقی اجزایی آن را تشکیل داده است.

یاسینی  انتخابات ریاست جمهوری آینده را یک اصل دانست و تأکید کرد که باید براساس اصول دموکراسی برگزار و به اراده مردم احترام گذاشته شود.

یاسینی گفت: “اتحاد مشرقی متشکل از نماینده های مجلسین شورای ملی در مورد انتخابات آینده با تمامی مردم مناطق شرقی مشوره خواهد کرد و مشترکاً براساس منافع ملی کشور تصمیم خواهد گرفت.”

او مردم مناطق شرقی را خواستار پیشرفت و ترقی کشور دانست و از حکومت کنونی به شدت انتقاد کرد.

یاسینی حکومت فعلی را به اجاره داری سیاسی متهم کرده تأکید ورزید که اتحاد مشرقی افغانستان مخالف این گونه سیاست ها است.

وی از روند سیاستگذاری دولت شدیدا انتقاد نموده گفت: در حال حاضر کشور به بحران فرو رفته است و ما این اتحاد را ایجاد کردیم تا در نجات کشور از بحران موجود سهمی داشته باشیم.

یاسینی احتمال کاندیداتوری خودش را رد نکرده گفت: ما الان یک جریان هستیم که اگر چنانچه این جریان این وظیفه را به من محول نمایند من شانه خالی نخواهم کرد.

میرویس یاسینی در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری نامزد بود و نتوانست آرای لازم را برای احراز این سمت بدست آورد.

گفتنی که با گرم شدن تنور انتخابات هر روز از گوشه‌‌ای از افغانستان ائتلافی سر بر میآورد و در تازه ترین رویداد این چنینی جبهه اعتماد ملی و پس از آن اتحاد انتخاباتی افغانستان متشکل از ۱۵ حزب، ائتلاف و جبهه سیاسی برای اشتراک در انتخابات آینده ریاست جمهوری کشور اعلام موجودیت کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *