اتحادیه اروپا کمک مالی به ترکیه را قطع کرد

اتحادیه اروپا در جریان تصویب بودجه سال ۲۰۱۸ خود تصمیم گرفت کمک های مالی به ترکیه را قطع کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز شنبه در جریان تصویب برنامه بودجه سال ۲۰۱۸۸، کمک‌های مالی به ترکیه را به خاطر آنچه که عدم پایبندی آنکارا به دموکراسی و نقض حقوق بشر عنوان شد، قطع کرد.

پس از دستگیری های گسترده بعد از کودتای ناکام جولای ۲۰۱۶ در ترکیه، ‘آنگلا مرکل’ صدراعظم آلمان پیشگام درخواست ها برای قطع کمک های مالی به آنکارا بود. این کمک ها عمدتا به منظور کمک به تلاش های ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده بود.

نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا و کشورهای عضو موافقت کردند کمک های مالی پیش از الحاق ترکیه به اتحادیه را ۱۰۵ میلیون یورو کاهش داده و هفتاد میلیون یورو دیگر را که بعدا وعده داده شده بود، تعلیق کنند.

ترکیه پس از کودتای سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار مقام را اخراج کرده و پنجاه هزار نفر از سیاستمداران اپوزیسیون، دانشگاهیان، روزنامه نگاران، فعالان و شهروندان اتحادیه اروپا را بازداشت کرده است.

اروپا وعده داده بود که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی حدود ۴.۴۵ میلیارد یورو به عنوان هزینه های پیش از الحاق آنکارا به اتحادیه، به ترکیه پرداخت کند که تاکنون تنها ۳۶۰ میلیون یورو اختصاص یافته است.

درخواست عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا عملا به حالت تعلیق در آمده است.

بودجه سال ۲۰۱۸ اتحادیه اروپا ۱۶۰ میلیارد یورو برای برنامه های جاری درنظر گرفته است. در این طرح ۱۴۵ میلیارد یورو هم برای پرداخت حقوق ها درخواست شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *