ابلاغیه وزارت امورداخله در باره تامین امنیت جرگه

وزارت امورداخله کشور با نشر ابلاغیه از تمامی شهروندان شهر کابل، مقامات بلند پایه دولتی، متنفذین قومی و رهبران سیاسی خواسته است تا در جریان تامین امنیت برگزاری لویه جرگه به نیروهای امنیتی همکاری صادقانه نمایند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است در روز های پایانی هفته جاری (پنجشنبه ۳۰ عقرب) لویه جرگه مشورتی به هدف بحث پیرامون امضای پیمان امنیتی میان افغانستان و امریکا، در کابل برگزار گردد.

نیروهای امنیتی کشور به ویژه پولیس ملی در کابل، به منظور تامین امنیت این جرگه، حفظ نظم سالم ترافیک و کمک به شهروندان کابل، تدابیر امنیتی ویژه یی را اتخاذکرده اند تا از یک طرف از وقوع احتمالی موارد نا امنی جلوگیری شود و از طرف دیگر از ازدحام ترافیک و راه بندان در جاده ها جلوگیری به عمل آید.

وزارت امور داخله در ابلاغیه خود تاکید کرده که با درک موانعی که فرا راه فعالیت های روزمره شهروندان کابل در چند روز آینده به وجود می آید، از مردم خواسته تا به حوصله مندی و تحمل پذیری بیشتر در جریان روز های برگزاری جرگه، نیروهای امنیتی در پیشبرد امور امنیتی همکاری نمایند.

در این ابلاغیه، از مقام های بلند پایه دولتی و چهره های برجسته کشورخواسته شده  تا از گشت و گذار غیر ضروری و استفاده از  وسایط شیشه سیاه جلوگیری نموده و در هنگام عبور از محلات بازرسی پولیس، با نیروهای امنیتی کشور همکاری نمایند و در صورت پیش آمدن حالات غیر مترقبه، بیماری های عاجل، آتش سوزی و سایر حوادث طبیعی و غیر منتظره برای درخواست امبولانس به شماره ۱۱۹ پولیس و یا  به شماره ۱۰۱ پولیس اطفاییه تماس بگیرند.

همچنین تاکید شده که در صورت مشاهده افراد و اشیای مشکوک به نزدیک ترین پاسگاه پولیس خبر داده و یا به شماره ۱۱۹ پولیس تماس بگیرند و در صورت روبرو شدن با موانع ترافیکی برخاسته از تدابیر امنیتی، از بردباری و حوصله مندی بیشتر کار گرفته و با پولیس ترافیک همکاری شود.

در ابلاغیه آمده است هنگام عبور از جاده هایی که به خاطر تدابیر امنیتی مسدود شده از بس هایی که به هدف انتقال شهروندان در این جاده ها در نظر گرفته شده، استفاده شود.

پولیس وزارت امور داخله به خاطر رسیدگی به مشکلات فوری شهروندان کابل، دستگاه های آتش نشانی، امبولانس و سایر وسایل مورد نیاز را به خاطر مقابله با حالات غیر مترقبه آماده کرده و در صورت ضرورت شهروندان می توانند از آن استفاده کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *