ابراز تاسف نمایندگی ملل متحد در کابل، از عملکرد عبدالله

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل از کنار رفتن تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، نامزد ریاست جمهوری افغانستان از روند بازرسی آرا اظهار تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیکولاس جان هیسم، معاون نمایندۀ فرستادۀ ویژۀ سرمنشی ملل متحد در کابل گفته است که تصمیم آقای عبدالله در این زمینه مایۀ تاسف سازمان ملل متحد است.

وی از ستاد تیم اصلاحات و همگرایی خواسته است در باره تصمیم شان تجدید نظر کند.

آقای هسیم می‌گوید که ملل متحد تعهد کرده تا پشتی‌بانی از مقام‌های انتخاباتی افغانستان را به منظور حفظ اعتبار روند بازرسی آرا دو برابر سازد.

ستاد تیم انتخاباتی داکترعبدالله، به دلیل اینکه کمیسیون مستقل انتخابات و ناظرین ملی و بین المللی گویا به خواست آنان در بخش شمارش و ابطال آراء رسیدگی نکرده اند، روند بازرسی آرا را تحریم نموده است.

به دنبال این حرکت تیم اصلاحات و همگرایی سازمان ملل متحد از تیم تحول و تدوام نیز خواست تا از این پروسه کنار بروند، بررسی و ابطال آراء توسط آنان صورت گیرد.

معاون فرستادۀ سرمنشی ملل متحد در افغانستان گفته است که دلیل این تقاضا درک این موضوع بود که روند بازرسی نه تنها باید یک‌پارچه باشد، بلکه باید تمام افغانان به آن به دیدۀ یک پروسۀ منصفانه ببینند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *