ابراز تاسف ریاست اجرایی از جنایت شورشیان در قندوز

13315370_1013014338784559_6637838264034097186_nریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه در پیوند به جنایت صورت گرفته توسط شورشیان در مسیر بغلان – قندوز ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شورشیان طالب با متوقف کردن موترهای بس حامل مسافران در مسیر جاده عمومی بغلان – قندوز ده تن از افراد بیگناه شامل کودکان را با ضرب گلوله به قتل رساند و یک تعداد را با خود برده اند.

در همین حال ریاست اجرایی حکومت با نشر اعلامیه اعلام کرد که با تاسف و اندوه فراوان بار دیگر طالبان دهشت افگن و جنایتکار با متوقف ساختن موترهای حامل مسافران و شهرواندان ملکی و بی‌گناه در مسیر بغلان-قندوز مرتکب جنایت فراموش ناشدنی گردیدند.

در اعلامیه آمده است که طالبان جنایتکار با پائین کردن مسافران از موترهای مسافربری تعدادی از آن‌ها را مظلومانه و بی‌رحمانه به ضرب گلوله به قتل رسانیده و تعداد دیگری را اختطاف کردند.

براساس اعلامیه، نیروهای امنیتی و مسلح کشور در یک اقدام سریع موفق شدند تعدادی از این اسیران را طی عملیاتی از چنگال طالبان جنایتکار رها سازند و تلاش برای رها سازی باقی اسیران ادامه دارد.

ریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان با شدیدترین الفاظ ممکن این عمل جنایتکارانه طالبان تروریست و دهشت افگن٬‌ این دشمنان صلح٬‌ آرامش و انسانیت را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند و به نیروهای مسلح کشور دستور می‌دهد تا از هیچ نوع تلاش برای رهایی اسیران دریغ نورزند.

ریاست اجرایی همچنان به قوت‌های مسلح کشور دستور می‌دهد تا با تمام توان طالبان و عاملان این جنایت را سرکوب نمایند و آنان را هرچه عاجل به پنجه قانون بسپارند.

حکومت وحدت ملی به خانواده‌های قربانیان و اسیران و شهروندان کشور اطمئنان می‌دهد که از تمام توان در سرکوب طالبان تروریست استفاده نموده و در راه تامین امنیت شهروندان کشور از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نمی‌کند.

Author

About Author