ائتلاف ملی افغانستان: از روزنامه نگاران دفاع می کنیم

ایتلاف ملی افغانستان با نشر اعلامیه خبری حمایت همجانبه خویش را از آزادی مطبوعات و روزنامه نگاران در کشور اعلام کرد.

ائتلاف ملی افغانستان با باور به ضرورت حیاتی گردش آزاد اطلاعات در جامعه وبا تاکید برحق قانونی مردم افغانستان برای دسترسی به اطلاعات درست وشفاف ، هر نوع اعمال فشار علیه رسانه ها وروزنامه نگاران را به شدت محکوم می کند وآن را یک عمل غیر قانونی وناشی از بی باوری تیم حاکم به آزادی بیان وحق دسترسی شهروندان به آگاهی واطلاعات صحیح می داند.

ائتلاف ملی افغانستان تلاش وتپش کارگذاران رسانه های آزاد، روزنامه نگاران عزیزو بویژه جوانان مشتاق عرصه رسانه ای برای اطلاع رسانی دقیق شفاف وپوشش امانت دارانه ی رخداد ها و واقعیت های موجود کشور را می ستاید وکارآنان را جهاد مقدس روشنگری وحرکت در راستای اهداف رسالت انبیاء الهی تلقی می کند.

ائتلاف ملی از نهادهای جامعه ی مدنی ، فعالان عرصه ی رسانه ها ، تشکلات سیاسی ، نخبگان وروشنفکران واهل مطبوعات جدا می خواهد که اجازه ندهند آزادی بیان  به عنوان خون بهای شهیدان ودست آورد فداکاری ومبارزات تاریخی مردم افغانستان  توسط حلقه ها وعناصراقتدار طلب تیم حاکم به چالش کشانده شود ومردم افغانستان از آگاهی های درست محروم گردند.

این نهاد با تقبیح این نوع تشبثات واعمال فشارهای غیر قانونی بر رسانه ها اعلام می کند که در هرگونه شرایط سختی در کنار روزنامه نگاران عزیز می ایستد واز حقوق قانونی آنان دفاع می کند.

به باور این نهاد، با نزدیک شدن زمان انتخابات وکمپاین های انتخاباتی عوامل قدرت یک بار دیگر تلاشهای فشرده ای را برای تاثیر گذاری منفی بر کار رسانه های آزاد وجلوگیری از نشر آزاد اطلاعات در جامعه روی دست گرفته اند.

به عقیده ایتلاف ملی، این روند می تواند زنگ خطر وبانگ هشدار باشی باشد بر تمام فعالان رسانه ای وجامعه مدنی وجریانات سیاسی کشور که با آگاهی از این تلاشها وتقلاهای غیر قانونی باید با آن برخورد کنند ومانع از فشارهای گوناگون علیه رسانه ها وکارگردانان آنها شوند.

.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *